sterke verbinding

hout is leven

Nieuw lid
23 jun 2017
2
0
beste leden ik ben nieuw hier heb een vraag over een goede houtverbinding
situatie een parcour klimrek bestaand aan een kant balken rond 140mm aan de andere kant netten van 3 bij 4 m1 de breedte van het rek is 6m1 hoogte 2,5m1
omdat het 2 netten zijn en we geen balken konden krijgen van 6m1 bestaat klimrek uit 3 ongelijkzijdige driehoeken Balken rond 140mmzodat alle s gekoppeld kon worden de treden bestaan uit balken van 3.5m1om de netten goed vast te maken hebben we gekozen voor samengestelde koppelbalken welke gekoppeld worden boven en beneden aan de zijde van het op het middelste frame er is gekozen voor een halfhout verbinding
probleem bovenste koppelbal is tijdens het evenement terplekke van de verbinding beginnen te scheuren we hebben ter plekke erger voorkomen door er ijzeren stutten onder te plaatsen en de verbinding te zekeren met een spanband de koppelbalk zat vast met een draadstang rond 18mm ter plekke van de houtverbinding .na demontage heeft de halfhout verbinding een lengte van 300mm maar is bij beide balken niet gelijk aan dikte er is een verschil van 10mm van voor naar achter over de 300 mm
men heeft mij gevraagd een oplossing voor dit probleem te zoeken heb enkele ideen zoals stalen buis over verbinding schuiven stalen klemmen over de halfhout verbinding of een betere verbinding maar welke graag jullie ideeen of suggesties ps er gaan gemiddeld 6 a 7 duizend deelnemers overheen hij moet veilig zijn en de volgde vraag is eenzelfde halfhoutverbinding zit onderaan bij het net moet ik deze ook aanpassen
 
P

Pel

Guest
Welkom op het forum, foto's zeggen meer als ??? woorden.

Groet Pel.
 

hout is leven

Nieuw lid
23 jun 2017
2
0
beste Pel
heb er geen fotos van jammer genoeg en kan dingen visualiseren en trouwens Hout wirktj altied

Hout is leven
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Hallo Hout is leven, welkom op het forum.

Ik heb je verhaal een paar keer doorgelezen maar omdat je geen hoofdletters, punten en komma's gebruikt, is niet makkelijk om te begrijpen.
Maar ik denk dat ik het wel snap.
Welke houtsoort heb je gebruikt?
Als er zoveel mensen overheen gaan, en je moet het steeds opnieuw op- en afbouwen, dan kan je beter met stalen verbindingen werken.
Bijvoorbeeld door een sleuf in de kopse kant te maken, en daar een stalen plaat in vast te maken. Dit doe je door dwars op de stalen plaat en houten balk gaten te boren en er bouten en moeren erdoorheen te maken.
De balken kan je dan met de stalen platen door verbinden.

Een praktische klassieke houtverbinding lijkt me voor deze toepassing niet duurzaam.
 

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Jeetje, waarschijnlijk typ je zo snel als je parkour rent.... Het zou makkelijk zijn wanneer je leestekens gebruikt, zoals een punt aan het eind van een zin. Zoals Pel al zegt is het met een foto een stuk makkelijker om er iets over te zeggen. Als het zo belangrijk is, is een plaatje (laten) nemen een kleine moeite denk ik. Met een fotootje zal je ook beter advies krijgen, niet iedereen is zo goed in visualiseren.

Succes!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.