Festool Kapex KS 120 EB - Zaagblad typenummer - verwarring

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Hey,

Ik heb zopas een 2de hands Kapex KS 120 EB op de kop weten tikken voor een (spot)prijsje.

Hierop was dit zaagblad geïnstalleerd:

20170618_204452.jpg
20170618_204423.jpg
20170618_204436.jpg

64 tanden, wisseltand.

Wanneer je het Festool onderdeel nummer opzoekt echter, zou dit een vlaktand/daktand zaagblad moeten zijn:

Festool 949606.jpg link.
'Speciaal voor laminaatvloeren en minerale grondstoffen'

Er lijkt dus iets vreemds aan de hand.

Het universele zaagblad met code 494604, dat standaard bij de Kapex KS 120 EB zit, heeft 60 tanden wisseltand. In feite leunt die dus eigenlijk dichter aan bij wat ik nu effectief heb.

Iemand die weet wat er gaande is? Is het gemonteerde zaagblad een oude versie die toen anders werd uitgevoerd dan nu? Vreemd dat ze dan het Festool nummer gelijk hebben gehouden, dit zou toch uniek moeten zijn.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
Of er is een verkeerd zaagblad op gemonteerd en moet je er nog een goed zaagblad bij kopen? ook een mogelijkheid denk ik. Ik schrijf meestal Festool aan, die reageren behoorlijk snel.
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Het gaat er niet echt om of dit blad goed of slecht is, het geeft mooie zaagsnedes in verschillende materialen. Ik vind het gewoon vreemd dat dit blad met Festool nummer anders is uitgevoerd dan wat er nu op de Festool website(s) staat vermeld.
Wanneer ik het Festool nummer ingeef op google images, krijg ik afbeeldingen te zien van een blad met wisseltand, bv.:
9200000009971318.jpg
Het lijkt me dus dat Festool dit gewoon verkeerdelijk weergeeft op zijn website(s), en dus meteen ook alle webwinkels die dit klakkeloos overnemen.
 

Arthurdeboer

Actieve deelnemer
14 apr 2016
283
0
Doetinchem
Hey,

Ik heb zopas een 2de hands Kapex KS 120 EB op de kop weten tikken voor een (spot)prijsje.

Hierop was dit zaagblad geïnstalleerd:

Bekijk bijlage 65287



64 tanden, wisseltand.

Wanneer je het Festool onderdeel nummer opzoekt echter, zou dit een vlaktand/daktand zaagblad moeten zijn:

Bekijk bijlage 65290 link.
'Speciaal voor laminaatvloeren en minerale grondstoffen'

Er lijkt dus iets vreemds aan de hand.

Het universele zaagblad met code 494604, dat standaard bij de Kapex KS 120 EB zit, heeft 60 tanden wisseltand. In feite leunt die dus eigenlijk dichter aan bij wat ik nu effectief heb.

Iemand die weet wat er gaande is? Is het gemonteerde zaagblad een oude versie die toen anders werd uitgevoerd dan nu? Vreemd dat ze dan het Festool nummer gelijk hebben gehouden, dit zou toch uniek moeten zijn.

wie weet is er wat veranderd in de tussentijd wat betreft de nummers van de producten. Is het een vroeger model apparaat o.i.d.? maar als ik verder kijk op de website van festool, dan denk ik dat het plaatje op het zaagblad enkel verkeerd is...
 
Laatst bewerkt:

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
wie weet is er wat veranderd in de tussentijd wat betreft de nummers van de producten. Is het een vroeger model apparaat o.i.d.? maar als ik verder kijk op de website van festool, dan denk ik dat het plaatje op het zaagblad enkel verkeerd is...

De Kapex zelf is de 495773, volgens mij de laatste editie (van 3) die sinds 2012 in omloop is.
 

Frank-Jan

Actieve deelnemer
12 sep 2008
208
12
Belgisch Limburg
Ik denk dat het symbooltje van de vlaktand/daktand op de festool site niet klopt. Want bij de omschrijving staat nog steeds tandvorm: WZFA (de afgestompte wisseltand voor laminaat). Bij het aluminum/kunstof blad met vlaktand/daktand staat bij tandvorm TF.
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Frank-Jan: Dat denk ik ook. Vreemd dat dit nog niet werd opgemerkt. Ik zal Festool (BE) inlichten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.