PDA

Bekijk Volledige Versie : Festool Kapex KS 120 EB - Zaagblad typenummer - verwarring

SereN
18-06-17, 20:03
Hey,

Ik heb zopas een 2de hands Kapex KS 120 EB op de kop weten tikken voor een (spot)prijsje.

Hierop was dit zaagblad ge´nstalleerd:

65287
65288
65289

64 tanden, wisseltand.

Wanneer je het Festool onderdeel nummer opzoekt echter, zou dit een vlaktand/daktand zaagblad moeten zijn:

65290 link (https://www.festool.be/accessoires/494606---260x2,5x30-wzfa64).
'Speciaal voor laminaatvloeren en minerale grondstoffen'

Er lijkt dus iets vreemds aan de hand.

Het universele zaagblad met code 494604, dat standaard bij de Kapex KS 120 EB zit, heeft 60 tanden wisseltand. In feite leunt die dus eigenlijk dichter aan bij wat ik nu effectief heb.

Iemand die weet wat er gaande is? Is het gemonteerde zaagblad een oude versie die toen anders werd uitgevoerd dan nu? Vreemd dat ze dan het Festool nummer gelijk hebben gehouden, dit zou toch uniek moeten zijn.

hstraat
18-06-17, 20:33
Of er is een verkeerd zaagblad op gemonteerd en moet je er nog een goed zaagblad bij kopen? ook een mogelijkheid denk ik. Ik schrijf meestal Festool aan, die reageren behoorlijk snel.

SereN
18-06-17, 20:52
Het gaat er niet echt om of dit blad goed of slecht is, het geeft mooie zaagsnedes in verschillende materialen. Ik vind het gewoon vreemd dat dit blad met Festool nummer anders is uitgevoerd dan wat er nu op de Festool website(s) staat vermeld.
Wanneer ik het Festool nummer ingeef op google images, krijg ik afbeeldingen te zien van een blad met wisseltand, bv.:
65291
Het lijkt me dus dat Festool dit gewoon verkeerdelijk weergeeft op zijn website(s), en dus meteen ook alle webwinkels die dit klakkeloos overnemen.

Arthurdeboer
18-06-17, 21:23
Hey,

Ik heb zopas een 2de hands Kapex KS 120 EB op de kop weten tikken voor een (spot)prijsje.

Hierop was dit zaagblad ge´nstalleerd:

65287

64 tanden, wisseltand.

Wanneer je het Festool onderdeel nummer opzoekt echter, zou dit een vlaktand/daktand zaagblad moeten zijn:

65290 link (https://www.festool.be/accessoires/494606---260x2,5x30-wzfa64).
'Speciaal voor laminaatvloeren en minerale grondstoffen'

Er lijkt dus iets vreemds aan de hand.

Het universele zaagblad met code 494604, dat standaard bij de Kapex KS 120 EB zit, heeft 60 tanden wisseltand. In feite leunt die dus eigenlijk dichter aan bij wat ik nu effectief heb.

Iemand die weet wat er gaande is? Is het gemonteerde zaagblad een oude versie die toen anders werd uitgevoerd dan nu? Vreemd dat ze dan het Festool nummer gelijk hebben gehouden, dit zou toch uniek moeten zijn.

wie weet is er wat veranderd in de tussentijd wat betreft de nummers van de producten. Is het een vroeger model apparaat o.i.d.? maar als ik verder kijk op de website van festool, dan denk ik dat het plaatje op het zaagblad enkel verkeerd is...

SereN
18-06-17, 21:46
wie weet is er wat veranderd in de tussentijd wat betreft de nummers van de producten. Is het een vroeger model apparaat o.i.d.? maar als ik verder kijk op de website van festool, dan denk ik dat het plaatje op het zaagblad enkel verkeerd is...

De Kapex zelf is de 495773, volgens mij de laatste editie (van 3) die sinds 2012 in omloop is.

Frank-Jan
19-06-17, 00:18
Ik denk dat het symbooltje van de vlaktand/daktand op de festool site niet klopt. Want bij de omschrijving staat nog steeds tandvorm: WZFA (de afgestompte wisseltand voor laminaat). Bij het aluminum/kunstof blad met vlaktand/daktand staat bij tandvorm TF.

SereN
19-06-17, 08:46
Frank-Jan: Dat denk ik ook. Vreemd dat dit nog niet werd opgemerkt. Ik zal Festool (BE) inlichten.