letters snijden

baenske

Actieve deelnemer
10 feb 2017
26
0
Bree
Hey,

ik zit even met een vraagje / probleempje.
ik ben bezig met een cadeau te snijden voor het vrouwtje in de vorm van een boek, en natuurlijk hoort daar tekst bij. Het wordt in feite een familie encyclopedie als het ware.
Bestaat er een lettertype of font dat zich goed leent tot het snijden van verhoogde letters? het zou moeten dienen voor telkens een 4 letters te zetten op een totale breedte van 5 cm.
en eventueel zou ik de uitgeverij (onder de naam van mezelf) willen vermelden in het klein maar dan denk ik eerder aan lager gelegen letters om het geheel compact te houden. Ook hier zijn tips welkom want ben nog maar vrij recent begonnen met houtsnijden. Ah, en het betreft paddoek hout indien dit een impact heeft op de werkwijze.

alvast dank,
Baenske
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Er zijn online heel veel lettertypes (fonts) te vinden
Een heel simpel lettertype (verdaagd, arial bijv) is makkelijker te snijden dan bijv een lucinda handwriting...
Ik zou de keuze dan ook af laten hangen van je snijderscapaciteiten...

Wel foto's posten he ;-)
 
Hallo Baenske,

Of gewoon zelf creatief wezen ;).

Meestal teken ik het eerst uit. bekijk hoe groot of klein de letters mogen zijn. Dan kun je daarbij ook nog oneindig variëren, op- of over elkaar enz.

IMG_4489.jpgIMG_4876.jpg

CAM00762.jpgCAM00766.jpg

IMG_7915.jpgIMG_7908.jpg

Het hout soort, de grote van de letters, verband tussen tekst en hout, gereedschap en kunde bepalen het eind resultaat.
Ik kan me voorstellen als je een grote hoeveelheid tekst moet snijden je wel met sjablonen zult gaan moeten werken. Of
wederom de grote van de letters bepalen en maar gaan tekenen tot je een bevredigend resultaat hebt.
En dan zie je aan de aller eerste foto's dat je daar ook weer van kunt afwijken.

Succes, ben benieuwd nar het eind resultaat.

Groet Edwin.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.