Anglefix

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
541
319
Heb je de orientatie goed gehouden? Dus het gemetene van het plafond op de juiste orientatie overgenomen op de plint?
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
maar het midden van de hoek blijft toch altijd het midden. Of vergeet ik nu iets;-)

Als in twee keer de helft? Zeker! Anders volg ik je niet helemaal.

Orientatie is relevant; Wat Sjoerd bedoeld:
Wanneer de hoek exact 90° is, zullen de twee verstek stukken allebei 45° zijn.
Wanneer de hoek niet exact 90° is, krijg je verschillende hoeken die over het algemeen dicht bij de 45° zitten.
Logisch gevolg van een hoek van 42° is dat de hoek aan de andere kant van de hoek 48° wordt (tov loodrecht).
Als je dan de verkeerde hoek neemt als referentie (die van 48° ipv 42°) krijg je wijkende verstekken.

[OffTopic: Viert feestje achter bureau, Post nr. 600
cool.png
]
 

Karotti

Nieuw lid
8 mei 2017
9
0
maar ik dacht dat de anglefix altijd de helft aangeeft van de hoek. een hoek van 88 is twee keer 44. toch?
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
maar ik dacht dat de anglefix altijd de helft aangeeft van de hoek. een hoek van 88 is twee keer 44. toch?
Exact, maar wanneer je dan de verkeerde hoek neemt voor een van de twee, heb je dus 44° + 46° = 90° in plaats van de benodigde 88°.
Dit was wat Sjoerd bedoelde.
 

Karotti

Nieuw lid
8 mei 2017
9
0
duidelijk, weet iemand of de pro tractor van starett beter is? aangezien die ook het aantal graden aangeeft.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.