Ambacht in Beeld festival 22/23/24 september Amsterdam

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Ik heb mezelf naar binnen gepraat op het Ambcht in Beeld festival in Amsterdam, vr/za/zo 22/23/24 september 2017.

http://ambachtinbeeldfestival.nl/

VAN HARTE WELKOM OP HET AMBACHT IN BEELD FESTIVAL
Het festival richt zich op ambachtelijk meesterschap, met workshops,
documentaires, lezingen en masterclasses.
In samenwerking met partners, opleidingen, musea en met de steun van het
Fonds voor Cultuurparticipatie, het AFK en Stadsdeel West van de gemeente
Amsterdam, hebben we een uitgebreid programma kunnen samenstellen, waarbij
u zich kunt laten inspireren door gepassioneerde ambachtslieden.
Ambachtelijk meesterschap is belangrijk, zeker in een tijd waarin kinderen met
hun smartphone swipen, waarin ambachtelijke werkplaatsen uit het straatbeeld
verdwijnen en ambachtslieden moeite hebben getalenteerde opvolgers te vinden.
En het is zo prachtig om met je handen iets moois te kunnen maken! Laat u dus
inspireren tijdens dit evenement, kijk, probeer, maak letterlijk uw handen vies en
leer van de meesters.

Ik zal daar tolletjes draaien met kinderen, en een paar workshops 'tips en trucs bij het schalendraaien' geven.

Is er iemand die mee wil? Met z'n tweeën is zo'n kraam bemannen/bevrouwen altijd gemakkelijker.

Een mooie kans voor iemand die bv. pennen maakt om zijn kunsten aan een wat breder publiek te laten
zien (als product of workshop) en, wellicht, ook te verkopen. Of een echte ambachtsman die cursussen
wil verkopen ?

Aan het festival zelf zijn geen directe kosten verbonden (maar ik weet niet wat de parkeergarage kost).

Ik kan een Steinert Piccolo meenemen (M33, centerhoogte 180 mm, variabel toerental)

Ik hoop op leuke emails op Jurriaan en domein houtenschalen.nl !
 

rik

Post veel
8 nov 2010
766
142
Dag Juriaan,

Ik heb zeker interesse om 1 of meerdere dagen mee te draaien! Ik heb mijn werkplaats in Landsmeer, dus eigenlijk om de hoek!
Ik zou tevens een vicmarc vm100 mee kunnen nemen. Ik heb vaker op beurzen gestaan dus daar heb ik wel ervaring mee. Ik heb nog niet zo vaak demonstraties gegeven, maar dat wil ik juist wat meer leren. Daarnaast vind ik het belangrijk dat ambachten overlevert worden en zo levend gehouden worden.

Ik hou me dus zeker aanbevolen!
Hartelijke groeten,
Rik Blaauw
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.