Advies zaagtafel €100/€199

Rompertje

Actieve deelnemer
5 jun 2017
27
0
Oké budget verhogen . Even door sparen wat zou dan de eerstvolgende beste optie zijn en aan welk bedrag moet ik dan aan denken ?
 

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Wat denk je ervan om het met de hand te doen?
Een goede handzaag, no.4 schaaf en nauwkeurige winkelhaak.
Kan makkelijk binnen jouw budget en is geheid nauwkeuriger en veiliger dan "stationaire rotzooi" uit die prijscategorie.
Handwerk geeft je ook meer voldoening.

Dat is mijn mening...
Groet,
Hans
 

Rompertje

Actieve deelnemer
5 jun 2017
27
0
@ hans het gaat me meer om de planken in de lengte . Planken van 5,1mtr zie ik niet zo zitten met de handzaag 👍🏻 Maar ik begrijp dat budget klusser hier niet op het juiste forum zijn . ? Of heeft iedereen hier alleen maar super deluxe gereedschap en kan niemand mijn informeren over het iets mindere dat kan natuurlijk ook .
 

towa

Nieuw lid
28 feb 2017
22
1
Ik heb lang een 5-tal jaar geleden een powerplus zaagtafel gekocht voor ongeveer evenveel geld als die Ferm, en dat is de grootste miskoop van gereedschap die ik ooit gedaan heb. Daar kon je absoluut niet nauwkeurig mee zagen. Ik heb zelf geen ervaringen met de Ferm.
Ik zou de raad van Bijtel opvolgen en tweede hands kijken.
 

Rompertje

Actieve deelnemer
5 jun 2017
27
0
@ bossyrangs

Omdat ik voor de maat van steigerhout planken 28mm een malletje heb voor me duvels . En plank geschaafd steigerbouwers van 5,1 mtr is €13,60 vind ik niet te duur

- - - Updated - - -

Oke en een 2e handse waar moet ik dan rekening mee houden ? Of waar op te letten ?
 

Farends

Actieve deelnemer
12 okt 2015
121
0
Ik heb ook een zaagtafel van de Aldi gehad, stelde je de geleider af op 6cm.. Na een meter zagen stond hij op 6.5 cm.

Dus als nog alles scheef en verkeerd..

Kortom, iets meer geld voor een nieuwe, of een goede 2e hands kopen.
 

towa

Nieuw lid
28 feb 2017
22
1
En eventueel een hand cirkel zaag ?

Ik gebruik nu meestal een (2e hands bosch blauw) handcirkelzaag met geleiderail en nieuw zaagblad en dat gaat in ieder geval een stuk beter dan de powerplus zaagtafel. Bijkomend voordeel is dat je minder ruimte nodig hebt dan met een zaagtafel. Maar voor repetitief planken in bv dezelfde breedte zagen is een goede zaagtafel wel gemakkelijker en nauwkeuriger denk ik
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Anders de handcirkelzaag onder een plaat schroeven, goede geleider erop maken en je hebt een prima zaagtafel. Hier op het forum staat er minimaal een voorbeeld van
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
@ hans het gaat me meer om de planken in de lengte . Planken van 5,1mtr zie ik niet zo zitten met de handzaag 👍🏻 Maar ik begrijp dat budget klusser hier niet op het juiste forum zijn . ? Of heeft iedereen hier alleen maar super deluxe gereedschap en kan niemand mijn informeren over het iets mindere dat kan natuurlijk ook .

De budgetklusser is hier prima vertegenwoordigd. Maar een zaagtafel voor dat budget dat enigzins goed werkt bestaat gewoon niet, dat kun je de forumleden niet kwalijk nemen. Wil je nieuw, dan is de Dewalt DW745 de eerste keus. De optie om met een lager budget een tweedehands te kopen kan natuurlijk ook.

Je bent in eerste instantie misschien teleurgesteld dat je budget niet voldoende is, uitgeven aan een prul is echt vervelend.

Als je geschaafd hout koopt, neem dan gewoon vuren van de houthandel, steigerhout is niets anders als ruw vuren. De naam maakt het duur, het hout veranderd er niet van. Je schilderd je meubels toch. Het ledikant is geslaagd, ik zou als je dit meer van plan ben zeker een goede zaagtafel kopen, die verdien je zo terug. En de voldoening is niet te koop, die moet je ervaren.
 

Rompertje

Actieve deelnemer
5 jun 2017
27
0
@ William

Je hebt helemaal gelijk kan het idd de forum leden niet kwalijk nemen . Had gewoon niet verwacht dat het echt zoveel zou uitmaken . Ik ga eens kijken voor een goede hand cirkel zaag met geleider . Om mee te beginnen mocht ik wat gaan verdienen aan me klusjes kom ik nog een x terug met de vraag welke zaagtafel ik het beste kan kopen 😜. Tot nu toe zijn alle klussen voor mezelf geweest . Of fam.
Daar verdien ik niks mee op de zelf voldoening na
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Handcirkelzaag met een parallelgeleider/aanslag is denk ik helemaal geen gekke optie. Kan je eventueel ook zelf geleiderails voor maken, je kan er mee afkorten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.