Paperclip kommetje van Berken

Berm

Actieve deelnemer
Een stammetje Berken met slaap niet kops maar langs ingespannen voor het maken van een klein kommetje voor paperclips (ja die worden nog gebruikt op administratieve afdelingen ...).
Toen het uithollen bijna klaar was, braken de twee hoge lippen, tussen de bruine schorsresten, af. Ze bleken zo bros (door de schimmels ?) dat ze makkelijk verpulverden. Ik heb de komrand toen een beetje aangepast met een dremel met een schuur-rolletje. Gelukkig bleek een gekartelde vorm ook leuk.
De bodem heb ik iets dikker gehouden omdat je anders met je vingers moeilijker bij de bodem kunt en om ervoor te zorgen dat het kommetje nog enig gewicht behoudt wanneer je een clip pakt.
Het kommetje is ruim 8 cm hoog.

Het kommetje is afgewerkt met Danish oil ( 2 lagen), daarna Yorkshire grit en tenslotte een laagje was.

Het blijft mij verbazen hoeveel sfeer een schimmel kan toevoegen :)


IMG_20170609_165934.jpg IMG_20170609_204836.jpg
P1090913-cr.jpg P1090914-cr.jpg P1090916-cr.jpg P1090918.jpg
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Mooi getekend hout met die vele kleuren, maakt het een subliem paperclip kommetje.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.