Gezocht. Degelijke draaibank om mee te beginnen

Martijnsmit34@hotmail.com

Actieve deelnemer
11 mrt 2017
41
0
Winsum (gn)
Hallo,

Ik ben opzoek naar een goede stabiele draaibank, om mee te beginnen.
60 tot 80 tussen de centers moet voldoende zijn.
Center hoogte rond 15 cm.
Eventueel met beitels/accessoires.

Groeten Martijn
0630038779
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Welkom Martijn, maar stel je even voor en vertel eens wat je wilt gaan draaien.
Ook belangrijk is hoeveel je wilt uitgeven, gebruikt of nieuw, etc?
 
P

Pel

Guest
Ja Pieter, maar MartijnSmit34 is niet online, dus ik weet niet of hij het ziet, volgens mij staat zijn 06 nummer bij zijn post?

Groet Pel.
 

Martijnsmit34@hotmail.com

Actieve deelnemer
11 mrt 2017
41
0
Winsum (gn)
Ik zal me inderdaad even voorstellen.
Martijn Smit woonachtig in Winsum groningen.
Nog niet zo lang geleden begonnen met het fijnhout.
Het vorige project was een spelletjeskist van Amerikaans notenhout met fineerwerk op en in de deksel. Foto's staan op mijn profiel.
Het volgende project is een kinderschommelstoel van o.a. perenhout, vandaar de draaibank voor de spijltjes.

Bedankt voor de tip van marktplaats ik heb hem gekocht.
 
P

Pel

Guest
Gefeliciteerd met de aankoop Martijn, wanneer kunnen we hier foto's van jou werkstukken aanschouwen?

Groet Pel.
 
P

Pel

Guest
Martijn ik hoop dat je er geen bezwaar tegen hebt, maar ik heb 2 foto's hier neer gezet, op je profiel wordt niet zo vaak gekeken, nu wordt dat prachtig werk van jou ook bewonderd door de forumleden.

Groet Pel.

20170511_122303.jpg

20170511_122526.jpg
 

Martijnsmit34@hotmail.com

Actieve deelnemer
11 mrt 2017
41
0
Winsum (gn)
De draaibank met beitels en chuck is super de beste man had er 2 kandelaren en een schaal mee gedraaid dus zo goed als nieuw. Bedankt voor de hulp allen. Nu oefenen.

Nog even een andere vraag ik ben al een tijdje op zoek naar een verzameling houtmonsters, zodat ik me daarin kan verdiepen. Het liefst met een 50 tot 75 tal veelvoorkomende houtsoorten en het liefst een mix van Europese zoals eik, beuken, noten, esdoorn, kersen enz. en wat meer exotische houtsoorten puplehart, padoek, enz. Nu heb ik 1 van de arnhemse fijnhouthandel en 1 van houtsoorten.nl gevonden. Alleen het is aardig aan de prijs.
Weet iemand nog een alternatief.
Groet Martijn
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Kijk eens op de site van NEHOSOC, de Nederlandse Vereniging van Houtsoortenverzamelaars: www.nehosoc.nl
Je hebt ook nog de Amsterdamse Fijnhouthandel en onze huisleverancier Masavehout.
 

Martijnsmit34@hotmail.com

Actieve deelnemer
11 mrt 2017
41
0
Winsum (gn)
Bedankt voor de reactie. Nehosoc is eigenlijk hetzelfde verhaal, daar betaal je jaarlijks 63 euro contributie en krijg je 12 monsters. Het punt is dat een verzameling met monsters aardig aan de prijs is. De fijnhouthandel zwolle wist ik bestaan niet van en ga ik zeker een keer langs.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
De Nederlands en Belgische stichtingen die de houtsoorten beschrijven staan ook op de Open Dag hout in Zutphen. Ik heb bij de Belgische, het Houtstudie Centrum (www.hcto.be) een doos met monsters gekocht. Ze zijn daar ook los te koop. Ik betaalde dacht ik €49,- voor reeks 1, met de meest gangbare stalen. Er zitten er 24 in.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.