Poppenhuis

ad59

Actieve deelnemer
23 jan 2014
71
85
Nu ik opa ben geworden van een hele mooie kleindochter, en ik al lange tijd de vraag negeer om een poppenhuis te maken, heb ik het maar geprobeerd. Het eerste moeilijke is wat voor een soort huis moet het worden, en welke schaal?
Op pinterest vind je een heleboel van die statige huizen. Dat vind ik een beetje te oudbollig dus heb ik besloten maar een strak huis te maken en voor het gemak schaal 1:12. Als voorbeeld vond ik een foto van een strandhuisje.
dollhouse_base.jpg Zo zou mijn hutje er ongeveer uit moeten komen te zien.

Waar ik achteraf tegen aan liep is dat het wel een beetje groot was om in de huiskamer te maken (en zo lang te laten staan). De afmeting van de vloerplaat was 1,4 x 0,6 meter.

Naamloos.jpg

De onderkant staat al bijna zelfs de trap is gemaakt.

Naamloos1.jpg

Deze trap,en dat vind ik erg leuk, is gemaakt met een programma wat op internet staat. Hier geef je de hoogte aan en de hoek en aantal traptrede. Daarna komt er een pdf tekening uit. Deze kan je op ware grote uit laten printen (kon in mijn situatie makkelijk).

Naamloos2.jpg

Met het ontwerp van het beachhouse voel je je net een architect. Waar wil je een deur of raam, waar komt de keuken en badkamer. Daarbij komt ook nog dat je de schaal van 1:12 moet aanhouden.

Naamloos3.jpg

Weer een heel stuk verder. Ben nu bezig met de badkamer. Muurtjes staan en zoals je zie heb ik een wand voorzien van een mooie foto. Ik heb dit gedaan om een beetje kleur toe te voegen aan de binnenkant. Boven de badkamer is plaats voor een groot bed waar je via de spindeltrap kan komen. Een nieuwe uitdaging is om een schuifdeur voor de badkamer te maken en daarna een keukenblokje. Ook ben ik nog op zoek naar invulling voor de badkamer en het kasje. Dus nog (hobby)werk genoeg.

Naamloos4.jpg Naamloos5.jpg

Schuifdeur is gemaakt. Deur die zwart geblakerd is hangt met schroefoogjes aan een staafje.

Naamloos6.jpg

Ook de achtergevel voorzien van schuifdeuren. Ook heb ik de railing afgemaakt.

Naamloo7s.jpg

Je zou nu kunnen denken het is af.......maar nee hoor, nu begint de afwerking.

Naamloo8s.jpg In een strandhuis hoort toch ook een surfplank.

Naamloo9s.jpg Misschien wel een paar meer.

Ook een buiten douche is wel fijn als je net van het strand kom

attachment.php
voor het mooie heb ik hem laten begroeien met hedra.

Omdat de onderkant zo groot is uitgevallen en een beetje kaal oogt moet ik daar nog iets mee.

Naa1mloos.jpg
Dit is wat het geworden is. Een zen ruimte. Heb dit zelf een keertje gehad op vakantie en is voor je siesta heerlijk.

Gelijk maar twee relax stoelen gemaakt voor op het bordes. Na2amloos.jpg Boven de stoelen komt nog zonwering.

Gaande weg de bouw realiseerde ik me dat dit geen poppenhuis is voor mijn kleindochter die nu 3 maanden oud is. Ben weer een beetje doorgeslagen. Maar geef niet want het heeft mij een hoop plezier gegeven. Moet nog steeds de inrichting binnen maken, ben nu bezig met (niet lachen) bloemen en plantjes maken. Naast de strandhut staat namelijk een tuinkasje, daar moet wel wat in. Maar dat is voor een ander forum, wordt van papier gemaakt. Voor diegene die nieuwsgierig hiernaar zijn hier een foto.

Naa4mloos.jpg

Als deze hut helemaal af is toch nog maar eens eentje maken die peuter proof is (maar daar heb ik nog wel twee jaar de tijd voor).
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.441
536
geweldig mooi en origineel.
Blijf ook dat papieren planten hier posten AUB

groeten
Ornament
 
P

Pel

Guest
Prachtig mooi, ik kom superlatieven tekort Ad, gewoon geweldig wat je gemaakt hebt, ± 20 jaar geleden heb ik ook een poppenhuis gemaakt, ik heb er helaas geen foto's van, dat was ± 80 cm bij 60 cm het stond op een grondplaat van multiplex. Het dak kon je eraf nemen zodat het kind makkelijk in de kamertjes kon komen, alles was demontabel. Ook had ik er kamers gemaakt, een openhaard met meubeltjes o.a ook een schommelstoel, alles erop en er aan. Daar heb ik mij toen een hele koude winter mee geamuseerd in de werkplaats, met de kachel aan, ik bewaar er warme herinneringen. Ik heb het toendertijd meegenomen naar mijn zus in Griekenland, ik moet toch nog eens vragen of dat er nog is?

Groet Pel.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
47
zwolle
www.masave.nl
Heel erg gaaf !! Dit is echt een enorme klus, mensen verkijken zich er weleens op en vragen dan "als je een keer tijd hebt wil je dan even een poppenhuis maken ?"....

Kom maar op met de volgende foto's
 

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
Allemachtig wat een priegelwerk, maar wat vind ik het knap dat je hier het geduld en de precisie voor hebt! Heel mooi geworden!
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
wat enorm mooi en leuk om te volgen... blijf posten aub!

Plus 1 ! ! ! ! !


Prachtig prachtig prachtig ! Tot in detail fantastisch... Nu even opblazen (nee, niet met dynamiet... :p), aan het strand plaatsen en heerlijk loungen op die prachtige ligstoelen. TOP !!!
 

ad59

Actieve deelnemer
23 jan 2014
71
85
Het is de eerste keer dat ik op dit forum, waar ik al een paar jaar lid van ben, iets post. En dan zulke fijne reacties dat doe je goed. Normaal maak ik wat kleine meubeltjes of wat beeldjes. Ook doe ik aan intersia. Maar met dit poppenhuis daar ben ik al maanden mee zoet. En zoals je ook wel kan zien de afwerking is nog niet helemaal af. Dus zal ik hiervan nog regelmatig foto's van blijven posten.
Als hij dan af is, ja dan weet ik het nog niet. Misschien iemand blij mee maken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.