Trap ontworpen in Stairdesigner...en nu?

ArieXI

Actieve deelnemer
20 jul 2012
46
2
Beste forummers,

Voor mijn verbouwing staan ook nog twee trappen op de verlanglijst. Ik heb een tijd zitten stoeien met de demoversie van Stairdesigner en daar heb ik een ontwerp gemaakt wat mij in ieder geval mooi lijkt. Nu kan ik met deze demoversie helaas niet een soort uitslagenpakket printen zodat ik de keepbomen en tredes daarmee kan namaken (beetje zoals de werkwijze op deze site). De echte versie van Stairdesigner is me wat te duur om effe te proberen. Trappenmakers zitten er natuurlijk ook niet op te wachten als een doe-het-zelver met deze vraag aankomt. Ik denk dat m'n ontwerp goed zelf te maken zou zijn als ik de tekeningen zou hebben. Maar als het zeer ingewikkeld wordt om daar aan te komen, moet ik het (helaas) misschien uit m'n hoofd zetten en een trap ergens laten maken. Ik neem aan dat bij een trappenfabriek zo'n trap ook via het programma uit de cnc-machine komt rollen als bouwpakket. (iets wat de vrouw gezien de tijd die het kost uiteraard liever ziet..). Is zelf doen te hoog gegrepen? Moet ik op zoek naar een iets/iemand die mij een bouwpakket levert, of kan ik het beter laten doen op basis van mijn tekening? Wat zouden jullie doen? Iemand tips?
Trap 12 3D.JPGTrede 2D.JPG
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.087
2.603
je plakt een stel vellen stevig papier op de vloer en daar teken je de trap op. Je kan dan de maten uit je tekening halen. Zo is het al honderden jaren gedaan.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.114
241
Goeree-Overflakkee
Ik heb mijn trap ook 3d uitgetekend. Daarna per trede uitgewerkt met alle maten en hoeken erbij. De bomen en spillen op de ouderwetse manier 1 op 1 uitgetekend. Als je nauwkeurig werkt gaat dat prima.

Als je de maten handmatig overneemt, hoeft je in principe geen printjes te maken vanuit je programma.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.