De beste zaagtafel rond €400

Dark-Gothic-Elf

Nieuw lid
5 mrt 2017
1
0
Hoi hoi.
Ik doe de opleiding voor houtbewerking.
Ik ben op zoek naar een zaagtafel voor rond de 400 Euro.
Voor in mijn kelder.
Voor elk hout en dadostack.
Mijn kelder is super groot.
Geen krachtstroom
Wat zouden jullie mij adviseren?
Alvast bedankt.
 

MerkiMac

Actieve deelnemer
28 sep 2012
256
31
Zandvoort
www.markdemaker.nl
Velen zij je voorgegaan, zoek anders even op het forum naar de verschillende afwegingen van anderen. De Dewalt DW745 is in ieder geval een geliefde zaag in de compacte klasse, maar wel wat duurder dan €400,- Ook wordt er vaak eerst een invalzaag met linialen gekocht aangezien dat veel compacter is en wel ook veelzijdig.

Een dadostack past vaak niet op zagen die hier verkocht worden, maar volgens mij zijn er wel wat modellen waar dat wel op geplaatst kan worden. Ook dat staat in een van de vele draadjes hier op het forum.

Succes!
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.087
38
Leiden
In de marktplaats hoek hier staat een bosch pts10 te koop. Heb em zelf zien staan in de praxis maar vind em te groot.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
De al eerder genoemde deWalt is een prima keus, net iets boven je budget maar heeft als enigste een geleider op tandheugel voor een zeer precieze afstelling.
Of...en dat is ook een hele goede keus, een tweedehandse inca, het mooist als je 'm koopt met langatboor erbij voor je pen en gat verbindingen.
Tweedehands want ze worden niet meer nieuw gemaakt maar wel een Zwitsers precisie machientje, voor een 2 a 300 vind je ze wel op mp.
Dadostacks zijn officiëel verboden in Nederland/EU dus de meesten kan het niet op maar ik heb wel 'ns op het forum gelezen dat er mensen zijn die het toch voor elkaar kregen.
Ik dacht een Harvey als ik het goed herinner maar dat is wel een hele andere prijsklasse.
 

Farends

Actieve deelnemer
12 okt 2015
121
0
Metabo heeft ook wel relatief goedkope machines, zelf heb ik de ts216 floor, prima ding voor zijn geld.
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
850
63
Thuis
Dadostacks zijn officiëel verboden in Nederland/EU dus de meesten kan het niet op maar ik heb wel 'ns op het forum gelezen dat er mensen zijn die het toch voor elkaar kregen.
Ik dacht een Harvey als ik het goed herinner maar dat is wel een hele andere prijsklasse.

Waar is dit te vinden dat dit verboden is en waarom?
 

SimondelaCourt

Actieve deelnemer
19 jul 2016
198
16
Neede
Volgens mij is de dado stack niet verboden, maar moet het zaagblad van een in de EU verkochte cirkelzaag in een bepaalde tijd stil staan. Een dado stack heeft meer momentum en is moeilijker te remmen. Zo verkoopt felder ook dado stacks, maar met een bevestiging op de zaag, zodat deze alsnog snel remt.

De eis om een cirkel zaag snel stil te zetten is overigens niet zo vreemd.
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
850
63
Thuis
Volgens mij is de dado stack niet verboden, maar moet het zaagblad van een in de EU verkochte cirkelzaag in een bepaalde tijd stil staan. Een dado stack heeft meer momentum en is moeilijker te remmen. Zo verkoopt felder ook dado stacks, maar met een bevestiging op de zaag, zodat deze alsnog snel remt.

De eis om een cirkel zaag snel stil te zetten is overigens niet zo vreemd.

Bedankt voor de uitleg!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.