PDA

Bekijk Volledige Versie : Tip: 6x oude metalen schaaf,stanley/marples/rapier voor hobbyist

zaagselsnuiver
05-06-17, 17:25
1 x no 4 heeft een scheurtje zijkant
van 2 schaven zijn de houten handvaten defect
verder alles in goede gebruikte staat
bieden vanaf is voor de 6 samen

https://www.marktplaats.nl/a/antiek-en-kunst/antiek-gereedschap-en-instrumenten/m1172093999-6x-oude-metalen-schaaf-stanley-marples-rapier-voor-hobbyist.html?c=15756d85e42edc07212de3e9203cbb39&previousPage=home

BossyRangs
05-06-17, 17:33
Bedankt voor de tip. Wie niet vies is om zijn handen uit de mouwen te steken, houdt er enkele goeie schaven aan over. Zeker aan 5 euro/schaaf. Jammer van het scheurtje in 1 van de schaven. Dat zou wel eens verder kunnen scheuren bij een kleine tik. Verder ook jammer dat er handvatten kapot zijn. Is namelijk nog een heel karwei om nieuwe te maken die goed passen. Ik ben al goed voorzien van schaven, maar eventueel voor een beginner? Dan moet je je wel goed informeren hoe je aan een restauratie begint.

Blom3dd
05-06-17, 18:07
Goede koop. ik kon me bijna niet inhouden, maar ik heb er ook genoeg verzameld. :D

Jensioo
05-06-17, 20:34
Ik kon het niet laten. Ik heb toch even de eigenaar benadert. Er wordt al meer geboden dan 30 euro, hopen dat het niet veel oploopt

zaagselsnuiver
05-06-17, 21:51
Ja, ik kon me gelukkig inhouden, ik heb qua schaaf alles wat ik hebben moet en zelf heb ik nog niet alle hardware op handvatten en knoppen te maken. Draaibank, een goede werkbank (nu een oude eettafel en een workmate (wat echt k** schaaft)) met alle mogelijke klemmogelijkheden en lintzaag zijn toekomstwensen want ik kan ze niet kwijt in mijn keldertje. Ik heb wel weer een timmermanskist met een aantal oude zagen in het verschiet liggen dus ik blijf wel lekker bezig:rolleyes:.

Groet, Zaagselsnuiver