Geen zak in je bouwzuiger maar om je harmonica filter?!?

Harold999

Actieve deelnemer
11 apr 2015
60
2
Ik zag in een Youtube filmpje van de Bosch GAS 15 PS bouwzuiger dat deze geleverd wordt met een zak voor óm het harmonica filter ipv de normale losse zak. Zie bijgevoegde foto. Dit is dus geen schuimfilter voor als je water wilt gaan opzuigen maar een extra filter om te voorkomen dat het harmonicafilter snel volloopt, een euvel als je zakloos zuigt.

Het halfautomatische filterreinigingssysteen komt hiermee nu ook echt van pas. Als je een normale zak gebruikt heeft dit niet zo veel nut.

Iemand ervaring met zo'n filter? Zou je hiermee nu echt goed de normale stofzak achterwege kunnen laten?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20170604-220945.jpg
    Screenshot_20170604-220945.jpg
    24,8 KB · Weergaven: 161

Frank-Jan

Actieve deelnemer
12 sep 2008
208
12
Belgisch Limburg
Iemand ervaring met zo'n filter? Zou je hiermee nu echt goed de normale stofzak achterwege kunnen laten?

Geen ervaring met zo'n specifieke filter, wel met zo'n kunstof ring met een stoffen filyer die tussen het reservoir en de filter zit. Die poriën verstoppen dus ook, het is wel makkelijker schoonmaken als de harmonicafilter. Maar een zak is beter. Ik ben trouwens totaal geen fan van stofuigers met zo'n ronde filter waar de zak omheenvouwt. Een vlakke filter zoals de starmix en festool stofzuigers is veel efficienter qua te gebruiken reservoir volume als je een zak gebruikt.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.048
2.580
Ik heb bij mijn starmix ook een fijnstoffilter wat om het filterpatroon heen valt. Je klemt dit filter met een kunststof ring tussen de ketel en de motorunit. Het neemt niet echt veel meer ruimte in. Maar je houd veel langer zuigkracht, vooral met mijn muurzaag. Voor mijn model starmix heb je geen papieren zakken. Ik heb zo'n grote rvs ketel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.