Atika zaagtafel

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Dit is een bouwzaag zoals mathieu al zegt.
Je ziet het aan de tafel en het onderstel, vooral geschikt voor het ruwe werk en geen afstelmogelijkheden voor het fijne werk.
Goed voor ruwe maten en iets voor de bouwwerkplaats maar eigenlijk niet voor een meubelmaker.
Daarnaast; ik heb op het forum wel 'ns een verhaal gelezen over een Atika vlak vandikte bank die uit elkaar klapte.
Het is om het zo te zeggen echt de onderkant van de markt.
Als je op zoek bent naar een leuke zaagtafel kijk dan voor een tweedehandse inca, er staan een paar op mp momenteel.
Die kost je misschien iets meer maar daar heb je nog heel wat jaren plezier van (en precisie) terwijl bouwzagen meestal ergernis geven vanwege het nabewerken wat je vaak hebt.
 

Tetta

Nieuw lid
30 apr 2017
10
0
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de zaag echter al gekocht. Mijn baas heeft een soortgelijke zaag van een ander merk en ik was juist naar zoiets op zoek omdat ik het gewend ben om hier mee te werken. Op school hebben we een superdeluxe formaatzaag maar planken zaag ik 10x liever hiermee. Deze zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor het zagen van steigerhout. Voor het fijnere interieur werk staat er een festool inval zag met geleider op het lijstje.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Vraag ik me af eerlijk gezegd, want qua betonmolens is Atika juist hét merk.

Kan zijn maar ik heb 17 jaar beton gereden bij de grootste van Nederland (Mebin) en volgens mij hebben die nog nooit een betoncentrale met een molen van Atika laten bouwen.
In ieder geval heb ik in die 17 jaar de naam nog nooit horen vallen?
Ik neem aan dat je molentjes bedoelt voor de particulieren, het kleinere werk zeg maar.
Als Atika echt zo goed zou zijn dan hadden we het hier op het forum veel vaker over dit merk gehad.
Maar dit terzijde; ik hoop dat tetta veel plezier van haar zaagtafel heeft.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.