PDA

Bekijk Volledige Versie : [Te koop] gerestaureerde Ulmia 352

L.N.
02-06-17, 20:05
Een tijdje geleden heb ik een Ulmia 352 gekocht en opgeknapt. Maar ik kan er niet echt aan wennen en merk dat ik naar mijn Japanse zaag blijf grijpen. Het is jammer om een mooie Ulmia te laten verstoffen en daarom bied ik deze hier aan.

De Ulmia is door mij gerestaureerd. Het is geen bling bling restauratie (bv de schroefdraad van de schroeven blinkt niet), maar op een manier dat de zaag weer op zijn best bruikbaar is. Zo heb ik alle roest heb verwijderd, alle bewegende delen en de delen waar iets over beweegt opgeschuurd en wat heb gepolijst. De twee geleidingsringen zijn vervangen door splinternieuwe. Alle schroeven zijn losgehaald, in de azijn gelegd en schoongemaakt. Het zaagblad is schoongemaakt en blinkt weer. Het zaagblad is nog redelijk scherp, maar zou met een vijltje scherper gemaakt kunnen worden. Alle stof, aanslag en olieresten zijn verwijderd. Het bed waar het hout op ligt is opgeschuurd en alle aanslag is eraf. De pin die de hoek van het zaagblad bepaald is schoongemaakt en gecontroleerd op juistheid, waardoor alle hoeken kloppen. De hoekinstelling is opgeschuurd voor een soepelere werking. Oftewel, het heeft nog de charmes van een oude gebruikte Ulmia, maar de functionaliteit van een (bijna) nieuwe.

64702

64709

64703

64704

64705

64706

64707

64708

Een van de schroeven waarmee de houten grondplaat is bevestigd ontbreekt en er zit een barst in de grondplaat. Voor de functionaliteit maken beide zaken niets uit.

De vraagprijs is Ä65, zodat ik mijn kosten er ongeveer uit haal. De uren zweet die ik erin heb gestopt krijg je er gratis bij :). De Ulmia staat in Maastricht, maar kan ook in Genk bezichtigd worden. Verzenden kan ook.

leroy
03-06-17, 08:10
Hey hallo
Het is een fijne zaag zeker een aanrader
Je hebt hem mooi schoon gemaakt
Succes met de verkoop
MVg Leroy

L.N.
03-06-17, 13:33
Ja, het is een fijne zaag en wat dat betreft verbaast het mij dat het niets voor mij is. Maar goed, dan er maar iemand anders blij mee maken......

dopeling
03-06-17, 14:39
zo'n zaag kost nieuw over de 400 euro.

BenBinnen
03-06-17, 16:22
Niet overdrijven. €290.

BenBinnen
03-06-17, 16:44
Sorry, dat was zonder BTW. €350 met BTW.

L.N.
03-06-17, 19:04
Ja, nieuw zijn ze heel duur. Maar aangezien ze al vele jaren verkocht worden, kun je ook veel goedkopere exemplaren vinden op Marktplaats. De staat van die zagen wisselt nogal eens en je moet er dan ook nog wat tijd (zweet!) in steken. In bijna alle gevallen zijn de kunststof ringen van de zaaggeleider slecht en moet je die vervangen, zoals bij mijn zaag is gebeurd.

Als je een perfecte wil, dan koop je een nieuwe. Wil je op de goedkoopst mogelijke manier er een, dan koop je de goedkoopste op Marktplaats. Wil je gewoon een hele goede, zonder de hoofdprijs de betalen, dan koop je de mijne.....

L.N.
06-06-17, 10:11
Niemand interesse? Ik wacht nog even, anders zet ik de Ulmia ook op Marktplaats.

jans
06-06-17, 10:25
Wel even het zaagblad omdraaien ! want nu staan de tanden naar de gebruiker toe!!, en dat werkt niet echt.:cool:

Roeland
06-06-17, 11:34
Ja, het is een fijne zaag en wat dat betreft verbaast het mij dat het niets voor mij is. Maar goed, dan er maar iemand anders blij mee maken......

Tja nog maar even oefenen met de tanden naar voren gericht!! :) :)

Denk dat je hem dan niet wilt verkopen! :)

Groetnis, Roeland

Leroowj
06-06-17, 11:36
Ik verdenk deze ervan gemaakt te zijn in AziŽ.

L.N.
06-06-17, 13:34
Tja nog maar even oefenen met de tanden naar voren gericht!! :) :)

Denk dat je hem dan niet wilt verkopen! :)

Groetnis, Roeland

Hehehe, oeps. Ik had de Ulmia voor de foto's weer in elkaar gezet en daarbij blijkbaar het blad verkeerd om gezet. Bij het zagen had ik het blad wel goed staan, dus daar ligt het niet aan. Ik kan er gewoon niet aan wennen.....

Ik verdenk deze ervan gemaakt te zijn in AziŽ.

Waarom denk je dat?

Leroowj
06-06-17, 14:01
Hehehe, oeps. Ik had de Ulmia voor de foto's weer in elkaar gezet en daarbij blijkbaar het blad verkeerd om gezet. Bij het zagen had ik het blad wel goed staan, dus daar ligt het niet aan. Ik kan er gewoon niet aan wennen.....

Waarom denk je dat?

Dat was een grapje die niet helemaal overkwam denk ik. :p Omdat het nu een trekzaag is.

SamPonette
07-06-17, 08:24
Ik heb wel interesse als die nog niet weg is 😉

L.N.
07-06-17, 10:23
Ik heb wel interesse als die nog niet weg is 

Gereserveerd voor Sam!

L.N.
13-06-17, 13:20
Verkocht! Deze mag op slot.