Startautomaten op afzuigers, werken die nou altijd goed?

Harold999

Actieve deelnemer
11 apr 2015
60
2
Vandaag een Metabo schuurmachientje met regelbaar toerental uitgeprobeerd op de stekkerdoos/startautomaat van een Gamma huismerk alleszuiger.

De Metabo wil dus niet aan. Ook niet op standje maximaal toerental. Begint wel iets te pruttelen maar meer niet.

Komt dit door een mogelijk brakke startautomaat van de goedkope Gamma alleszuiger of heb je dit euvel ook met duurdere zuigers?
 

Harold999

Actieve deelnemer
11 apr 2015
60
2
Heb het euvel gevonden. De Gamma alleszuiger zat aangesloten op een soort van frequentieregelaar waarmee ik de zuigkracht wat kan dimmen. Dit kastje er tussenuit of de regelaar bijna op 100% zetten en de automaat werkt.
Stom stom stom. :)
 

Rutger Broekman

Actieve deelnemer
19 apr 2013
160
45
Tilburg
Hoi Harold,

Ben me wat aan het oriënteren op aanloopautomaten of start automaten en kreeg deze link gepresenteerd. Ik weet niet of je jouw afzuiger echt op een frequentie regelaar hebt zitten? zo ja dan zou ik je dat sterk afraden. De meest frequentieregelaars maken 'vieze' zeer steile piekspanningen die de isolatie van je machine langzaam sloopt. Tenzij je machine daar speciaal voor ontworpen is natuurlijk. Maar van een Gamma stofzuiger verwacht ik dat niet (van een Festool overigens ook niet).
Kijk maar wat je doet met deze tip.

groetjes Rutger
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.