Gereedschap steelhout gewatered

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
Ernest, het is mij niet helemaal duidelijk.
Hoelang was het hout in het water?

groeten,
ornament
 

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
Ernest, het is mij niet helemaal duidelijk.
Hoelang was het hout in het water?

groeten,
ornament

Nou voor mij het wateren betekent zoiets als minimal half jaar in het water liggen.In dit geval was het een dik jaar onder water. Hout was zo zwaar hij kwam met grote moeilijkheid uit de boot. De es die onder water laag was helemaal schoon een andere hout was veranderd van wit tot paars maar ik denk alleen aan de buiten kant. Zoals ik eerder schijf, nu een jaar standen onder de bomen daarna nog twee jaren gedekt en daarna minimal een jaar binnen in de schuur opslaan voordat het klaar is. Gelukkig heb ik nu hout die een jaar binnen op zolder stond die bijna klaar is en heb ik hout nog buiten onder dak die volgende jaar op zolder gaat en zo gaat het door. Het is en einde aan een moeilijk periode waarin ik een tekort aan geschikt hout heb gehad. Hopelijk is het meer duidelijk.
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Leuk om te zien wat je over hebt voor een betrouwbaar stuk hout !
Nog wel een vraag : heeft het hout in stilstaand of stromend water gelegen ?
 

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
Leuk om te zien wat je over hebt voor een betrouwbaar stuk hout !
Nog wel een vraag : heeft het hout in stilstaand of stromend water gelegen ?

Zie je de ene na laatste in mijn reeks foto series? Dat is mijn wateren plek een oude glasvezel boot die in de tuin staat en die ik eens in de paar jaren of om de jaar vullen vanuit mijn ongebruikt waterput.. Bijkomende voordeel is dat als ik een stuk oude ijzer aan de hout vastbind om het onder water te houden komt dat ijzer heel schoon naar boven na de jaar in dat water.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.