Bosch Easyvac 3, een nieuwe zeer compacte werkplaats stofzuiger

Harold999

Actieve deelnemer
11 apr 2015
60
2
Bosch lijkt een op het eerste gezicht zeer interessant stofzuigertje voor de werkplaats uitgebracht te hebben, formaat koffiezetapparaat en voorzien van een aanschakelautomaat voor je aangesloten powertools.
Prijs, nog geen €100,-

Kan nog geen gebruikerservaringen vinden op 't net. Iemand die 'm kent vanuit de praktijk?


1233034_600_370.png


3_anwendung_easyvac_3_247023_img_w690.jpg


Linkje naar het apparaat op de Bosch website:

https://m.bosch-do-it.com/nl/nl/doe-het-zelver/gereedschappen/easyvac-3-3165140873925-2576954.jsp

Specs:

Zuigvermogen 170 Lucht watt
Opgenomen vermogen 700 W
Max. luchtstroom (bij blazer)35 l/s
Max. onderdruk (bij blazer)240 mbar
Inhoud reservoir 2,1 l
Machinegewicht 4,3 kg

Geluids-/trillingsinformatie

Meetwaarden bepaald conform EN 60745 Totale trillingswaarden (vectorsom van drie richtingen).
Trillingsemissiewaarde ah2.5 m/s²
Onzekerheid K1.5 m/s²
Het A-gewogen geluidsniveau van het elektrische gereedschap bedraagt typisch: geluidsdrukniveau 73 dB(A); geluidsvermogensniveau 80 dB(A). Onzekerheid K= 3 dB.
 

Harold999

Actieve deelnemer
11 apr 2015
60
2
@Houtvos, ik ben één en dezelfde persoon. ;) Ik ga niet een heel verhaal opnieuw zitten tikken maar heb gewoon een copy/paste gedaan voor het gemak. :)
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
Voor een schuurmachine heb je niet zoveel kracht nodig. Ik zet mijn Starmix bij de meeste schuurklussen een stuk lager. Anders plakt de machine teveel op het hout.

Ik vind het een interessante zuiger. Zo te zien kan je hem ook snel legen.
 

Harold999

Actieve deelnemer
11 apr 2015
60
2
Ik zag 'm van de week op Amazon.de voor €77,- incl. thuisbezorgen en dacht what the heck, kopen dat ding. Een handzaam afzuigertje voor je schuur- of boormachine als je even op locatie iets wil doen zonder dat je met je grote shopvac hoeft te zeulen lijkt me wel handig. Vandaag binnen gekregen en ik vind het een superleuk ding. Start/stop automatiek met 5 seconde naloop en een zeer makkelijk toegankelijk stofcompartiment, alsof je een koffiekan uit een koffiezetapparaat haalt.
Het compartiment is wel klein (2 liter), maar omdat je er zo makkelijk bij kunt is ie in een handomdraai te legen. Het compartiment bevat naast een zak ook een voorfilter en een hoofdfilter. Het voorfilter is er voornamelijk als je hem zakloos zou willen gebruiken, dan loopt je hoofdfilter niet vol.
De slang bevat een adapter die zo op mijn Mirka en Festool schuurmachine past zonder dat ik op zoek hoef naar iets passends.
Het snoer had wel langer mogen zijn en qua geluid is ie niet de stilste. Ik meet 73Db wat gewoon net zo veel geluid is als een doorsnee grote shopvac. Maar goed, tijdens het schuren is een hele stille stofzuiger toch vrij zinloos omdat je schuurmachine al snel meer herrie maakt.


Voor €77,- een absolute no-brainer.
 
Laatst bewerkt:

Harold999

Actieve deelnemer
11 apr 2015
60
2
Stofzuigertje nu ruim een week in gebruik en hij bevalt erg goed! Opmerkelijk is dat hij stiller is geworden. Ik meette eerst 73Db en dat is nu 68Db. Motortje wat in is gelopen scheelt dus iets in geluid.
De meegeleverde papieren zak is overigens compleet waardeloos voor schuurstof. Papier verstopt binnen no-time. En helaas zijn er (nog) geen synthetische zakken verkrijgbaar voor dit model, maar ik heb dit opgelost door een fleece zak van de normale huisstofzuiger te gebruiken. Deze is wel te groot voor het slechts 2,1 liter grootte stofcompartiment maar met wat vouwen van de zak lukt het wel. Afname van zuigkracht is hiermee opgelost.
 

jewlsoft

Nieuw lid
14 jun 2020
3
1
Ik gebruik hem met een afkortzaag en handcirkelzaag. Dat gaat redelijk goed. Het resorvoir is wat klein, dus vaak leeggooien.
Er blijft natuurlijk altijd wel wat stof/zaagsel dwarrelen maar dat valt wel mee.
Voor deze prijs toch wel goed. Ik ben er tevreden nee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mbeldman

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.