Kity 612

Hedge

Actieve deelnemer
2 jun 2016
79
0
Sinds afgelopen week de trots eigenaar van een Kity 612 lintzaag. Het is wel een zaag met werk en heb een paar vragen. Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Achter het zaagblad mist de geleider. Ik ga er vanuit dat dit een lager moet zijn. Is er iemand die weet welke lager dit moet zijn qua type en maat?
De geleide blokjes op de zijkant van het lint zijn weg. Welk materiaal kan ik het beste gebruiken? Pokhout of mag het ook ebben of bijvoorbeeld palissander zijn? Deze twee heb ik op voorraad, pokhout helaas niet.
 

Hedge

Actieve deelnemer
2 jun 2016
79
0
Als ik bij Rick ben zal ik eens kijken of hij geschikte stukjes heeft liggen.
Iemand nog informatie over de lager achter de zaag? Maat, soort?
 

Smans

Actieve deelnemer
14 mrt 2014
97
13
Tilburg
Goedemorgen

In mijn machine zit een lager van 30mm buiten diameter x 9 mm breed x asgat 10mm
Het nummer is SNR 6200 Z mag ook 6200 2RS zijn ( is hetzelfde )
Je moet nog wel een binnenbusje regelen omdat het boutje waar het lager mee geklemd wordt 6 mm is
Dus een busje regelen van buiten diameter 10 mm x binnendiameter 6 mm x 9 mm breed

groet
 

Hedge

Actieve deelnemer
2 jun 2016
79
0
Bedankt. Hij is besteld bij de lagerboer.nl. Nu hopen dat de lagersnel bezorgd wordt.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.