Stofafzuiging Festool ATF55

ArieXI

Actieve deelnemer
20 jul 2012
46
2
Al een tijdje heb ik een oude ATF55 in gebruik. Prima apparaat, maar een stofzuiger slang is er niet met goed fatsoen op aan te sluiten (ik heb geen festool stofzuiger en/of slang). Weet iemand van jullie of de huidige aansluitmof d27 as/ct daar ook op past? Ik was voornemens om dan onderstaande koppeling te kopen en die aan m'n huidige stofzuigerslang te zetten. Als het goed is, zou deze dan ook op m'n OF1010 bovenfrees passen. Zit ik dan goed? Alvast bedankt!

https://www.gyzs.nl/machines-en-app...zuiger-toebehoren/aansluitmof-d-27-dm-as.html
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Moi ArieXL,

Bij mij past dat prima op zowel de zaag als de frees (heb ook een OF1010). Bij de frees gaat 'ie over de aansluitopening, bij de zaag erin. Voor de ATF55 is het schijnbaar, ik ben er zelf nog niet aan toegekomen, slim om een demonteerbaar plaatje te maken voor de sleuf waar je bij de imbus kunt komen om het blad te bevestigen. Dat is namelijk een flink gat dat de effectiviteit van de afzuiging vermindert.

Groeten,
Hans

Groeten,
Hans
 

ArieXI

Actieve deelnemer
20 jul 2012
46
2
Bedankt Hans voor je reactie. Dan ga ik zo'n adapter bestellen. Goeie tip van dat gat aan de zijkant idd. Ik ga eens kijken of ik daar iets aan kan doen.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
Voor de ATF55 is het schijnbaar, ik ben er zelf nog niet aan toegekomen, slim om een demonteerbaar plaatje te maken voor de sleuf waar je bij de imbus kunt komen om het blad te bevestigen. Dat is namelijk een flink gat dat de effectiviteit van de afzuiging vermindert.

Stukje tape. Tenminste.. dat werkt bij mij prima.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.