PDA

Bekijk Volledige Versie : Kist met zwaluwstaarten

guido
17-09-08, 22:16
oke. om te beginnen met mijn noemenswaardig project nummer 1 ....de kist.
Mijn zwaluwstaarten zijn met de hand gemaakt

http://lh4.ggpht.com/g.kauer/SLqT8zNCcsI/AAAAAAAAAJY/qMBtOKT_PuA/s800/IMG_5185.jpg
Is het de regel dat ik die kleiner maak voordat ik hem post?

meer plaatjes staat in het album op picasa:
http://picasaweb.google.com/g.kauer/Kis ... 4776728802 (http://picasaweb.google.com/g.kauer/Kist#slideshow/5240663724776728802)

hemski
18-09-08, 07:31
strakke staarten Guido. Doen niet veel mensen je na. Kist is ook mooi trouwens. Is dat jouw werkplaats?

Ad de Crom
18-09-08, 09:22
Guido, ik moet zeggen, mooie kist en de zwaluwstaart verbindingen zien er erg goed uit.
Wat hebben wij toch een mooie hobby he, lekker creatief bezig zijn met het maken van mooie dingen, laat de boeren maar dorsen!!

Ad

guido
18-09-08, 19:24
strakke staarten Guido. Doen niet veel mensen je na. Kist is ook mooi trouwens. Is dat jouw werkplaats?
dank je :mrgreen: .... en nee niet mijn werkplaats... da's mijn woonkamer. mijn onderbuurvrouw zou dat niet zo heel erg fijn vinden. :shock:

ow wacht.... je bedoeld die foto's van die lijmopstelling via de link. nee dat is de werkplaats waar ik mijn meubelmakers cursus heb gevolgd. Deze kist, en al mijn tot nu toe gemaakte meubels, zijn allemaal onder begeleiding gemaakt dus het is gedeelde trots.
Had ik maar zo'n werkplaats... :roll:

Guido, ik moet zeggen, mooie kist en de zwaluwstaart verbindingen zien er erg goed uit.
Wat hebben wij toch een mooie hobby he, lekker creatief bezig zijn met het maken van mooie dingen, laat de boeren maar dorsen!!
Het is absoluut een genot om met deze mooie hobby bezig te zijn. helaas is deze kist gemaakt van een ontwerp wat ik niet zelf heb gemaakt. bijna alle andere meubeltjes zijn dat wel (De laatste was ook een vaste opdracht)

ik zal zo een nieuwe post doen met het volgende meubeltje.

Sanny
29-07-09, 20:08
Hoi Guido,

Wat leuk om werk van de cursisten te zien!

Ik ben er zelf docent en heb me net op dit forum aangemeld.
lekker rondneuzen.

ga vooral door met het maken van mooie houten objecten!

Sander

jaap
30-07-09, 09:25
Mooie kist Guido met prachtige verbindigen!

@Sanny, welkom op ons forum, je hebt ook vast zelf wel mooi dingen gemaakt om ons te laten zien

jaap

Sanny
27-08-09, 22:21
Klopt Jaap,
een van mijn laatste projecten was een schommelwieg van Amerikaanse walnoot. Beetje in de stijl van Sam Maloof. Het lukt me alleen niet om de foto's van Picasa op het forum te krijgen, daar ben ik absoluut onhandig mee... dus als je tips hebt, graag.

Sanny

guido
29-08-09, 14:44
Klopt Jaap,
een van mijn laatste projecten was een schommelwieg van Amerikaanse walnoot. Beetje in de stijl van Sam Maloof. Het lukt me alleen niet om de foto's van Picasa op het forum te krijgen, daar ben ik absoluut onhandig mee... dus als je tips hebt, graag.

Sanny

bij elk foto album in picasa kan je rechts in beeld de optie aanklikken "link naar dit album".
zodra je daar op hebt geklikt, zie je twee regels erbij komen.
de bovenste selecteer en kopieer ik en plak ik in mijn post hier nadat ik op het knopje URL heb geklikt (dat zet de tags ervoor zodat de link direct aanklikbaar is).

er zou een betere manier kunnen zijn maar dit is de methode die ik altijd gebruik zodat ik niet de foto's hier hoef te uploaden.

Als je er niet uitkomt laat dat even weten dan zal ik nog een poging doen om het uit te leggen. Ik ben erg benieuwd namelijk naar je werkstukken.

Sanny
30-08-09, 20:45
Ik vrees dat ik hier niet slim genoeg voor ben. ik ga eens kijken of ik iets van een web album kan aanmaken en dat aan dit forum kan linken???

tja computers... geef mij maar een beitel!

Sanny
30-08-09, 20:57
Misschien werkt dit.

http://picasaweb.google.nl/meubelssande ... directlink (http://picasaweb.google.nl/meubelssander/Wieg2?authkey=Gv1sRgCOySj8G93Z_o-AE&feat=directlink)

hemski
30-08-09, 21:14
Werkt. Ik zie een wieg. Een hele mooie wieg. Knap stukje werk man!! Welk hout?

Sanny
30-08-09, 21:20
Ha geweldig, het is dus gelukt!!!!

Het is Amerikaanse walnoot, met accenten van afrikaans grenadille Ook wel African Blackwood genaamd. Wieg is geinspireerd op het werk van Sam Maloof.

Sanny
30-08-09, 21:21
Zien jullie ook een foto of 5 of slechts een?

hemski
30-08-09, 21:42
slechts 1

Sanny
30-08-09, 21:46
Hoi Hemski,

de laatste link heb ik gewijzigd, maar de link op pagina 1, zou wel moeten werken, 5 foto's met onderschrift,

wil je me dat even laten weten?

hemski
30-08-09, 22:10
Sanny, nu werkt het. Echt een waanzinnig mooie wieg!!!

guido
31-08-09, 06:45
Ik vrees dat ik hier niet slim genoeg voor ben. ik ga eens kijken of ik iets van een web album kan aanmaken en dat aan dit forum kan linken???

tja computers... geef mij maar een beitel! Foutje van mij. Ik ging er met mijn uitleg al vanuit dat je de foto's online had geplaatst met picasa. Mooi dat het nu is geluk en een prachtige wieg.

jaap
31-08-09, 09:43
Voor het forum is het beter om de foto's te uploaden. Als er wijzigingen plaatsvinden in het fotoalbum elders op het internet, dan worden de links naar de foto's in de postings zg dode linken. En dat is wel weer jammer.

jaap

Wilco Flier
31-08-09, 12:08
Erg mooie kist. Ik hou wel van die eenvoudige vormen. De zwalustaarten zijn ook heel erg goed gelukt, hoevaak/hoeveel heb je daar op geoefend?

guido
31-08-09, 12:30
Erg mooie kist. Ik hou wel van die eenvoudige vormen. De zwalustaarten zijn ook heel erg goed gelukt, hoevaak/hoeveel heb je daar op geoefend?Dit waren mijn eerste zwaluwstaarten en volgens mij heb ik niet eerst geoefend (maar dat kan sanny het beste bevestigen aangezien hij een begeleider is op de cursus aldaar). Dus beginners geluk, beginners nauwkeurigheid en er was begeleiding. Als ik er een closeup van maak dan zal je vast kleine foutjes zien.
i.i.g. bedankt voor je compliment :D .
Op het moment ben ik met zwaluwstaarten bezig voor een koffer (2e werkstuk met zwaluwstaarten). hopelijk kan ik daar na verlijmen ook trots op zijn.

Sanny
31-08-09, 14:11
Beginners geluk en beginners nauwkeurigheid bestaat niet in dit vak, het resultaat wordt niet vanzelf fraai om te zien. dat vereist aandacht, geduld en een bepaalde mate van aanleg.
ga lekker door met zwaluwstaarten, het blijft de mooiste verbinding, en je zal merken dat het steeds sneller en beter gaat.

lero
01-09-09, 01:00
Kistje ziet er goed uit. Met zulke mooie klemmen zit het iig strak op elkaar. Ik ben zelf nog op zoek naar een serre joints. Van welk merk zijn je klemmen???

guido
01-09-09, 07:36
Kistje ziet er goed uit. Met zulke mooie klemmen zit het iig strak op elkaar. Ik ben zelf nog op zoek naar een serre joints. Van welk merk zijn je klemmen??? Geen idee.
Het zijn de klemmen van de cursus die ik toen deed. Sanny werkt daar dus die kan dit beter beantwoorden.
Zelf heb ik geen serre joints in mijn werkplaats.

Sanny
02-09-09, 18:20
merk weet ik niet,
maar ze zijn te bestellen op http://www.dick.biz

erg mooie site, daar kan ik uren op kijken. het klinkt alleen nogal als een foute site...

R.Knol
04-12-10, 19:32
He Guido heb jij misschien ook nog een tekening van deze kist?
Ik wil er ongeveer net zo'n 1 maken als gereedschapkist.

met vriendelijke Groet

Rudy

guido
04-12-10, 19:39

met vriendelijke Groet

Rudy
poeh ... dan moet ik even graven in mijn archief.

Als ik hem niet kan vinden vind je dan een Sketchup ontwerp ook goed? die maak ik dan wel even voor je.

guido
07-12-10, 07:55
Als ik hem niet kan vinden vind je dan een Sketchup ontwerp ook goed? die maak ik dan wel even voor je.

gezocht maar ik kon het niet zo snel vinden.
Dus gisteravond even voor gezeten en dit is alvast een voorproefje.

Ik moet nog wat aanpassingen doen en een aantal verschillende aangezichten maken maar dat is zo gebeurd. je krijgt later deze week zowel het sketchup bestand en ook een aantal 2D tekeningen.

Attached files Kist met zwaluwstaarten 1v4.pdf (http://woodworking.nl/upload/attachments/18618=3831-Kist met zwaluwstaarten 1v4.pdf) (187.5 KB)

guido
07-12-10, 19:08
oke ... hij is klaar

ik heb wel versie 8 van sketchup gebruikt maar de tekeningen zijn gewoon in PDF.

ik moet zeggen dan sketchup steeds beter wordt voor ons houtbewerkers maar dat het nog steeds net niet helemaal af is. nu is het bijvoorbeeld mogelijk om de lijnen die je niet ziet in stippellijnen te laten verschijnen... maar je ziet je dimensie lijnen niet helemaal tot in het model gaan. De nieuwe versie van Layout werkt nu wel veel beter maar kost weer veel geld en ... als je ontwerp veranderd dan veranderen je dimensies in layout niet mee!! dus jammer.

Maar voor Ikea style tekenen is sketchup erg geschikt. en om je besteklijsten uit te laten rekenen.

iig veel plezier ermee voor iedereen die iets aan deze tekeningen heeft.

PS: admins? waarom mogen we geen .skp bestanden uploaden?

Attached files Kist met zwaluwstaarten zonder aangezichten.rar (http://woodworking.nl/upload/attachments/18652=3839-Kist met zwaluwstaarten zonder aangezichten.rar) (35.7 KB) Kist met zwaluwstaarten.skp.pdf (http://woodworking.nl/upload/attachments/18652=3840-Kist met zwaluwstaarten.skp.pdf) (608.9 KB)

Scheppie
07-12-10, 19:51
Mooie kist Guido, en super hoe je die tekeningen hebt gemaakt in Setchup. Ook dat vergt enige oefening denk ik.

Hoe lang ben je met de kist bezig geweest? En wat voor hout is het?

Scheppie

guido
07-12-10, 22:12
Mooie kist Guido, en super hoe je die tekeningen hebt gemaakt in Setchup. Ook dat vergt enige oefening denk ik.

Hoe lang ben je met de kist bezig geweest? En wat voor hout is het?

Scheppie
dank je... het is best heel lang geleden dat ik die kist heb gemaakt. dus ik weet niet meer hoelang ik er toen over heb gedaan. ik heb deze kist gemaakt met (door iemand anders) voor gemachineerde plankjes dus ik had wat stapjes overgeslagen. het was wel een van mijn eerste meubels en het waren ook mijn eerste zwaluwstaarten dus het zal niet kort zijn geweest.

het is esdoorn. en om een of andere reden heb ik sindsdien best wel wat van mijn creaties van deze houtsoort gemaakt.