Kist met zwaluwstaarten

guido

Actieve deelnemer
3 aug 2008
220
0
www.guidokauer.nl
oke. om te beginnen met mijn noemenswaardig project nummer 1 ....de kist.
Mijn zwaluwstaarten zijn met de hand gemaakt

IMG_5185.jpg

Is het de regel dat ik die kleiner maak voordat ik hem post?


meer plaatjes staat in het album op picasa:
http://picasaweb.google.com/g.kauer/Kis ... 4776728802
 

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
strakke staarten Guido. Doen niet veel mensen je na. Kist is ook mooi trouwens. Is dat jouw werkplaats?
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Guido, ik moet zeggen, mooie kist en de zwaluwstaart verbindingen zien er erg goed uit.
Wat hebben wij toch een mooie hobby he, lekker creatief bezig zijn met het maken van mooie dingen, laat de boeren maar dorsen!!

Ad
 

guido

Actieve deelnemer
3 aug 2008
220
0
www.guidokauer.nl
strakke staarten Guido. Doen niet veel mensen je na. Kist is ook mooi trouwens. Is dat jouw werkplaats?
dank je :mrgreen: .... en nee niet mijn werkplaats... da's mijn woonkamer. mijn onderbuurvrouw zou dat niet zo heel erg fijn vinden. :shock:

ow wacht.... je bedoeld die foto's van die lijmopstelling via de link. nee dat is de werkplaats waar ik mijn meubelmakers cursus heb gevolgd. Deze kist, en al mijn tot nu toe gemaakte meubels, zijn allemaal onder begeleiding gemaakt dus het is gedeelde trots.
Had ik maar zo'n werkplaats... :roll:

Guido, ik moet zeggen, mooie kist en de zwaluwstaart verbindingen zien er erg goed uit.
Wat hebben wij toch een mooie hobby he, lekker creatief bezig zijn met het maken van mooie dingen, laat de boeren maar dorsen!!
Het is absoluut een genot om met deze mooie hobby bezig te zijn. helaas is deze kist gemaakt van een ontwerp wat ik niet zelf heb gemaakt. bijna alle andere meubeltjes zijn dat wel (De laatste was ook een vaste opdracht)

ik zal zo een nieuwe post doen met het volgende meubeltje.
 

Sanny

Actieve deelnemer
Hoi Guido,

Wat leuk om werk van de cursisten te zien!

Ik ben er zelf docent en heb me net op dit forum aangemeld.
lekker rondneuzen.

ga vooral door met het maken van mooie houten objecten!

Sander
 

Sanny

Actieve deelnemer
Klopt Jaap,
een van mijn laatste projecten was een schommelwieg van Amerikaanse walnoot. Beetje in de stijl van Sam Maloof. Het lukt me alleen niet om de foto's van Picasa op het forum te krijgen, daar ben ik absoluut onhandig mee... dus als je tips hebt, graag.

Sanny
 

guido

Actieve deelnemer
3 aug 2008
220
0
www.guidokauer.nl
Sanny zei:
Klopt Jaap,
een van mijn laatste projecten was een schommelwieg van Amerikaanse walnoot. Beetje in de stijl van Sam Maloof. Het lukt me alleen niet om de foto's van Picasa op het forum te krijgen, daar ben ik absoluut onhandig mee... dus als je tips hebt, graag.

Sanny

bij elk foto album in picasa kan je rechts in beeld de optie aanklikken "link naar dit album".
zodra je daar op hebt geklikt, zie je twee regels erbij komen.
de bovenste selecteer en kopieer ik en plak ik in mijn post hier nadat ik op het knopje URL heb geklikt (dat zet de tags ervoor zodat de link direct aanklikbaar is).

er zou een betere manier kunnen zijn maar dit is de methode die ik altijd gebruik zodat ik niet de foto's hier hoef te uploaden.

Als je er niet uitkomt laat dat even weten dan zal ik nog een poging doen om het uit te leggen. Ik ben erg benieuwd namelijk naar je werkstukken.
 

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
Werkt. Ik zie een wieg. Een hele mooie wieg. Knap stukje werk man!! Welk hout?
 

guido

Actieve deelnemer
3 aug 2008
220
0
www.guidokauer.nl
Sanny zei:
Ik vrees dat ik hier niet slim genoeg voor ben. ik ga eens kijken of ik iets van een web album kan aanmaken en dat aan dit forum kan linken???

tja computers... geef mij maar een beitel!
Foutje van mij. Ik ging er met mijn uitleg al vanuit dat je de foto's online had geplaatst met picasa. Mooi dat het nu is geluk en een prachtige wieg.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Voor het forum is het beter om de foto's te uploaden. Als er wijzigingen plaatsvinden in het fotoalbum elders op het internet, dan worden de links naar de foto's in de postings zg dode linken. En dat is wel weer jammer.

jaap
 

guido

Actieve deelnemer
3 aug 2008
220
0
www.guidokauer.nl
Woodworker zei:
Erg mooie kist. Ik hou wel van die eenvoudige vormen. De zwalustaarten zijn ook heel erg goed gelukt, hoevaak/hoeveel heb je daar op geoefend?
Dit waren mijn eerste zwaluwstaarten en volgens mij heb ik niet eerst geoefend (maar dat kan sanny het beste bevestigen aangezien hij een begeleider is op de cursus aldaar). Dus beginners geluk, beginners nauwkeurigheid en er was begeleiding. Als ik er een closeup van maak dan zal je vast kleine foutjes zien.
i.i.g. bedankt voor je compliment :D .
Op het moment ben ik met zwaluwstaarten bezig voor een koffer (2e werkstuk met zwaluwstaarten). hopelijk kan ik daar na verlijmen ook trots op zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.