Een snel dominospelletje maken

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Hey iedereen,

Ik heb een tijdje terug al drie dominospelletjes gemaakt, maar had er toen nog geen filmpje van. Dat is bij deze dus opgelost :).
https://www.youtube.com/watch?v=zYdYBTMV-io
Dominoblokjes.jpg
Het is heel simpel om te maken en daardoor dus ook snel!
Voor het goede doel maak ik dus ook een aantal dominospelletjes.
Je kan de stipjes ook maken met een houtbrander of met de kolomboormachine gaatjes boren. Maar mijn kolomboormachine slingert, dus daarom heb ik het met stift gedaan.

Groetjes Jolien!
 

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
Grappig gedaan, volgende keer zou je ook een mal voor je boormachine kunnen maken. Iets wat op een deuvelmal lijkt maar dan voor een kleiner boortje, kun je een vaste afstand hanteren.
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.495
343
Torhout, België
Welkom terug, Jolien! Opnieuw mooi gemaakt én gefilmd! Dat mengsel van bijenwas en minerale olie ziet er zelfgemaakt uit? Waar koop je die ingrediënten?
De stippen erin branden zou nog dat tikkeltje extra geven. Daarvoor kun je zo'n simpele pen gebruiken:
https://www.baptist.nl/houtbewerkers/pyrografie/pyrografie/weller-15-delige-brandschilder-set
Da's in essentie een stift die met warmte werkt ipv inkt. Supersimpel eigenlijk, maar deze is wel niet zo geschikt voor heel fijn werk.
 
P

Pel

Guest
Mooi gemaakt Jolien, en een mooi filmpje met een feestelijk muziekje erbij.

Groet Pel.
 
Welkom terug, Jolien! Opnieuw mooi gemaakt én gefilmd! Dat mengsel van bijenwas en minerale olie ziet er zelfgemaakt uit? Waar koop je die ingrediënten?
De stippen erin branden zou nog dat tikkeltje extra geven. Daarvoor kun je zo'n simpele pen gebruiken:
https://www.baptist.nl/houtbewerkers/pyrografie/pyrografie/weller-15-delige-brandschilder-set
Da's in essentie een stift die met warmte werkt ipv inkt. Supersimpel eigenlijk, maar deze is wel niet zo geschikt voor heel fijn werk.

Ik heb dat ding, maar vind het niks.

Maar wel weer een leuk project Jolien.
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.495
343
Torhout, België
Ik heb dat ding, maar vind het niks.

Ik moet er wel bij zeggen dat het bij mij een veel oudere versie is (maar ook van Weller). Bij mij voldoet hij prima, maar ik kan dus geen uitspraken doen over de kwaliteit van die nieuwere versie. Je bent er wel niet veel geld aan kwijt, als je snel even iets wil branden. Ik val soms achterover van de prijzen van apparaten met regelbare temperatuur.
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Dankjewel allemaal!
Zier er toch een handig houtbranderssetje uit! Ik heb gewoon een simpele soldeerbout die niet meer goed werkt :p.
Wie er gewonnen heeft dat weet ik niet meer haha.

Bedankt voor de complimentjes!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.