vakantie handzagen

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Met zoveel indrukwekkende informatie over handzagen en ambachtelijk houtbewerken komen verstofte vakantieherinneringen tot leven.
Voor je het weet ben je op de schuurzolder aan het zoeken tussen oude vakantierommelmarkttrofeeën.
Meer dan 10 jaren geleden waren we toch in de Franse Jura en heb ik een paar spanzagen gescoord.................?
En ja wie wat bewaart, heeft wat: 4 spanzagen van de Franse rommelmarkt.
Met zulke boeiende en leerzame topics op ons forum moet ik voor hen toch een betere plaats vinden.
Ik denk dat ik het al weet................ik zal daar nog ernest over nadenken.
vr.gr. Jan Pranger.

P5280001.jpg
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Ik zei al:daar moet ik ERNEST over nadenken.
Dat heb ik gedaan en zagen afgeleverd bij Ernest Dubois.
Een vakman/meubelmaker, die zijn opleiding heeft gehad aan het Amsterdamse meubelcollege.
Een Amerikaan met een Nederlandse vrouw. Dus dan blijf je hier. Al weer 21 jaren, waarvan zo,n 17 jaren in Friesland.
In een authentiek boerderijtje (zelfgerestaureerd) naast het cafe dus hartje centrum in een dorp onder de rook van Dokkum.
Gister maakte ik kennis met hem..............en zijn waakzame viervoeter, die alleen kan ruiken met zijn tanden getuige de toevoeging aan de snit van mijn pantalon.
Ik heb Ernest gestrikt voor de opendaghout op 15 oktober a.s. In Zutphen.
Daar geeft hij een demo in edel werk met de bijl: bekantrechten van een boom.
Een topvakman. Ernest dank voor ons boeiende gesprek en tot 15 oktober!!!!
Vr.gr. Jan Pranger.
 

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
Ik zei al:daar moet ik ERNEST over nadenken.
Dat heb ik gedaan en zagen afgeleverd bij Ernest Dubois.
Een vakman/meubelmaker, die zijn opleiding heeft gehad aan het Amsterdamse meubelcollege.
Een Amerikaan met een Nederlandse vrouw. Dus dan blijf je hier. Al weer 21 jaren, waarvan zo,n 17 jaren in Friesland.
In een authentiek boerderijtje (zelfgerestaureerd) naast het cafe dus hartje centrum in een dorp onder de rook van Dokkum.
Gister maakte ik kennis met hem..............en zijn waakzame viervoeter, die alleen kan ruiken met zijn tanden getuige de toevoeging aan de snit van mijn pantalon.
Ik heb Ernest gestrikt voor de opendaghout op 15 oktober a.s. In Zutphen.
Daar geeft hij een demo in edel werk met de bijl: bekantrechten van een boom.
Een topvakman. Ernest dank voor ons boeiende gesprek en tot 15 oktober!!!!
Vr.gr. Jan Pranger.
Nou, dank aan jij Jan. Zaag heb ik gevijld en gezet een beetje gepoetst een beetje gezaagd. Mooi ding met iepen hout grepen.
 
P

Pel

Guest
Inderdaad Jan, de zagen hebben een goed tehuis gekregen bij Ernest, daar worden ze zeker weer gebruikt.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.