PDA

Bekijk Volledige Versie : Niet recht schulpen onder verstek



Ernie
17-05-17, 18:39
Heb een tijdje geleden een stukje gelezen van een forumlid die problemen had met schulpen onder verstek. Hierbij werd het deel tegen de geleider steeds smaller! Zelf had ik dit bij mijn zaag ook opgemerkt, maar dacht dat dit mijn fout was. Materiaal niet goed op de zaagtafel gedrukt. Let wel, bij normaal schulpen geen probleem.
Heb hierover een artikel gevonden bij Fine Woodworking . Ik heb met diverse zoektermen naar dit forumlid gezocht, maar geen resultaat. Wie weet raad?

M.V.G. Ernie

Pel
17-05-17, 19:16
Ernie, kijk je geleider maar eens na, maak gebruik van een hulpgeleider.

Groet Pel.

MarcelG
17-05-17, 19:53
https://www.google.nl/search?q=schulpen+onder+verstek+site:www.woodworki ng.nl&sa=X&ved=0ahUKEwjVx5fKzPfTAhVBJlAKHZgPBRkQrQIIRigCMAA&biw=1280&bih=668

op deze manier zoeken...kom je een stuk verder

Ernie
18-05-17, 17:28
Hallo Pel,

Dank voor je reaktie maar de geleider is goed, alleen een probleem met verstek schulpen, niet bij normaal schulpen!

Groeten, Ernie

Ernie
18-05-17, 17:32
MarcelG,

Via Google zoeken gaat inderdaad veel gemakkelijker, maar het forumlid met dezelfde ervaring niet gevonden. Ik zou graag het artikel van Fine Woodworking hierover met hem willen delen.

Groeten, Ernie

Willems Ontwerp
18-05-17, 18:15
Waarom doe je dat niet hier? Zodoende zijn er meer mensen die er van kunnen leren :)

Ernie
18-05-17, 18:57
Leuk bedacht Martijn, maar het lukt mij niet om een email aan dit antwoord te koppelen. ( digibeet?) Misschien dat belangstellenden zelf bij " Fine Woodworking " kunnen kijken.

Groeten, Ernie

mans
18-05-17, 21:28
MarcelG,

Via Google zoeken gaat inderdaad veel gemakkelijker, maar het forumlid met dezelfde ervaring niet gevonden.

Groeten, Ernie
bedoel dit forumlid.
http://www.woodworking.nl/showthread.php?2860-Zaagverschil-verstekzagen