Tafellamp olijfessen

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Mooi zeg! Hoe maak je zo'n frame, zijn de latjes met de kopse kant op elkaar gelijmd of maak je daar nog verbindingen in? En is dat fineer uit zichzelf al zo glad?
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Dank !

Fineerdikte is 0.6mm en is ruw. Olijfes en essen fineer hebben een grove nerf dus gladschuren gaat niet.

@Nerf, het frame is 5mm dik en is met een driepunts halfhoutverbinding verlijmd. De verbinding zelf is niet stevig te noemen maar omdat het fineer er tegen verlijmd zit en de top van ovangkol er overheen gelijmd is, zit er toch erg veel stevigheid in.

WP_20160814_16_29_16_Pro.jpg
 

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
@Nerf, het frame is 5mm dik en is met een driepunts halfhoutverbinding verlijmd. De verbinding zelf is niet stevig te noemen maar omdat het fineer er tegen verlijmd zit en de top van ovangkol er overheen gelijmd is, zit er toch erg veel stevigheid in.

Respect voor de nauwkeurigheid van je zaagwerk dan! Die halfhoutverbinding heeft dus vlakjes van 2.5mm breed, en ik zie geen uitgeschoten zagen of kiertjes.... Top werk!
 

Leroowj

Actieve deelnemer
1 apr 2016
392
0
Wat Nerf zegt, priegelwerk en dan ook nog mooi op elkaar sluitend. Hele gave lamp!
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik vindt je Japanse lampen altijd al erg goed en dit vind ik wel een hele mooie variatie op dit thema.
En dat olijfessen is inderdaad een schot in de roos.
Prachtig ontwerp, mooi minimalistich en goede uitvoering, heel smaakvol.
Ik ben d'r echt een beetje weg van.
Superlamp!
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.