Vraag mbt zaagblad

korte

Actieve deelnemer
2 sep 2015
295
0
Even een stomme vraag maar ik zit met een paar aluminium profielen die afgekort moeten worden. Nu heb ik enkel een afkortzaag met een 48 tands blad waar ik mijn hout mee afkort, kan ik hiermee ook deze profielen afkorten? Zaagblad mag hierna vervangen worden.
 

Bert2

Actieve deelnemer
13 jan 2014
481
1
Holten
Stomme vragen bestaan niet, zelf ben ik niet de persoon om hier het beste antwoord op te geven maar ik denk dat je er wel doorheen komt en het dan weg kunt gooien.
Wellicht beter: geschikt zaagblad voor aluminium, hoeft niet veel geld te zijn
 

korte

Actieve deelnemer
2 sep 2015
295
0
Bedankt voor je reactie, ik kan zo'n zaagblad voor aluminium niet gevonden krijgen bij de hornbach en wil dit weekend toch bezig gaan. Vandaar dat ik het met dit zaagblad wil proberen.
 

grrt

Actieve deelnemer
17 feb 2013
72
1
Zeker als je zaagblad toch vervangen mag worden zou ik het er gewoon mee doen. Gewoon rustig aan proberen. Het zijn toch geen dikke profielen neem ik aan?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.049
2.580
Als je rustig zaagt gaat het prima lukken. Je kan het zaagblad daarna gewoon weer voor hout gebruiken.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.760
733
Enschede, Twente
Gaat zeker lukken. Snelheid ietsje verlagen (als dat kan), zodat de splinters weg kunnen en het blad niet te warm wordt (materiaal kan blijven plakken en dat wil je niet). De zaagsnede zal niet zo strak worden als met een speciaal alu-zaagblad, maar daar zijn vijlen voor uitgevonden.
 

korte

Actieve deelnemer
2 sep 2015
295
0
Snelheid is niet regelbaar (metabo 254) maar met jullie reacties durf ik het zo wel aan.
 

Bernard43

Actieve deelnemer
13 jan 2017
234
71
Wd-40 werkt goed als snijolie en koeling bij aluminium. Voorkomt ook vastkleven van aluminium spaanders op de zaag.
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.198
560
Als ik een dun alu profiel afkort op de zaagtafel klem ik het tussen wat afvalhout. Dat voorkomt happen, kantelen en wegslingeren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.