Waar geborsteld Teak halen?

Andre_84

Nieuw lid
10 mei 2017
3
0
Hey lui,

n.a.v. het googelen naar het onderwerp van dit topic kom ik dit forum terecht. Ik mag graag wat knutselen met hout op een vrij amateuristisch niveau en voor eigen gebruik. Ik wil graag een grote eetkamertafel maken met een blad van dikke balken van wat volgens mij geborsteld teak is (naar aanleiding van een voorbeeld in de winkel). Lengte zal uiteindelijk tussen de 2.20 en 2.50 worden. het komt niet op een centimeter aan, maar de tafel in het voorbeeld heeft een blad van 8cm dikte.

Weet iemand waar ik dergelijk geborsteld teak kan krijgen? Ik heb geen apparatuur om het zelf te doen, met een staalborstel oid lijkt me iets te intensief :rolleyes:. Ik woon in groningen, des te noordelijker des te beter :).

Alvast bedankt!

tafel.jpg
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Meestal zijn die bladen aan de rand opgedikt en is niet het hele blad massief 8cm dik.

Welkom op het forum overigens :)
 

Andre_84

Nieuw lid
10 mei 2017
3
0
Wauw, actief forum, dank voor de snelle reacties. Niet eventjes onder de tafel gekeken helaas. Ik weet verder dat teak duur is, maar al kost het hetzelfde als de tafel nieuw in de winkel dan maak ik 'm nog het liefste zelf :)

het zelf borstelen houdt ik voor nu maar even als reserve optie. Als ik het geborsteld en al kan kopen dan gaat daar mijn voorkeur naar uit. Als het eikenhout moet zijn is dat geen probleem zie ik, maar geborsteld teak vind ik niet via google :(
 

Luinge

Actieve deelnemer
24 mei 2016
185
10
Hoi,

www.fijnhoutdrenthe.nl/

Zelf haal ik bij http://inlands-hout.nl/ maar die hebben geen teak. Soms hebben ze wel eens een partijtje geloof ik, maar dan moet je maar even bellen.

Roelof

edit. Oei, denk niet dat deze geborstelde teak hebben. Maar dan heb je in ieder geval de adressen al je ander hout wilt hebben.
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik heb mijn eiken tafel zelf geborsteld met een haakse slijper en een zware staalborstel. Voor teak zou ik even testen welke borstel je nodig hebt. Messing of een lichte staalborstel.
 

Andre_84

Nieuw lid
10 mei 2017
3
0
ik zal de adresjes eens checken, even kijken bij mijn pa of die niet toevallig zo'n borstel heeft. tot zover dacht ik dat die man alles had, maar misschien is dit wel heel specifiek...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.