Op zoek naar comnpacte zaagtafel, is een Lumberjack iets?

Reinier68

Actieve deelnemer
16 mrt 2016
134
9
Hallo allemaal,

Hoewel mijn voorkeur uitgaat naar een Metabo TS 254 heb ik ook een paar andere modellen gezien die mooi compact zijn;
- Lumberjack TS254PL
- die lijkt sprekend op een Gude GTKS 1800 Pro
- en ook op een Holzmann TS255M (staat niet meer op de site van Holzmann)
- en ook op een Bernardo TS 255 PD

Heeft iemand ervaringen met dergelijke machines?
Het is voor de hobby, ik maak er geen meubels mee oid, maar wel regelmatig een balk of plank hardhout.

Voordeel van de Metabo is dat ik al een afkortzaag heb en die bevalt prima. Dat je hem heel compact (relatief) kan opbergen is wel een groot voordeel. Een Dewalt en Makita hebben weer een onderstel wat meer plek inneemt.


Groeten,

Reinier
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Als je het budget hebt zou ik voor de Metabo of beter (ff de search gebruiken, daar is veel over geschreven, waarbij o.a. veel voorkeur is voor Bosch en Dewalt) gaan. De andere machines die je daar linkt zijn van Chinese bulk komaf met alle bijbehorende (kwalitatieve) tekortkomingen.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Voor dat geld koop je een Dewalt DW645, de zaag die hier door velen wordt aangeprezen. Ik zou dan niet voor een tjakkietjokkie gaan waar nog nooit iemand van heeft gehoord.
 

AdrieH

Actieve deelnemer
21 apr 2014
43
0
Ik heb een jaartje terug de Metabo TS 254 gekocht. Voor mijn hobbymatige meubelgefröbel ben ik daar zeer tevreden over.
 

Zky

Actieve deelnemer
8 feb 2016
327
33
Vorden
www.LuxeHout.nl
Ik sluit me aan bij William. Ik heb zelf de dewalt dw745 en ben er uiterst tevreden over. Met name ook over de bouwkwaliteit wat je van de Chinese tegenhangers waarschijnlijk niet zou snel kunt zeggen
 

orgelvriend

Actieve deelnemer
22 jul 2013
94
6
Ik heb ook een DW745 en moet zeggen dat het een geweldige machine is. Krachtig en nauwkeurig. De laatste jaren is de prijs ook erg aantrekkelijk. Ik zou het wel weten....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.