Buitentrap

schapie1978

Nieuw lid
21 apr 2016
16
0
Hallo,

Ik zou graag wat advies willen. Ik heb een soort dijkhuis, oftewel aan de voorzijde van mijn huis heb ik de straat, aan de achterzijde een balkon, de tuin ligt feitelijk een verdieping lager. Dit balkon heb ik net opnieuw opgebouwd, nu wil ik ook graag een trap maken naar de tuin. Het is maar 2 meter hoog en de trap zal niet heel veel gebruikt worden, dus heb ik hiervoor douglas planken gekocht van 2,8cm dik. De treden heb ik 80cm breed gemaakt. Nu zit ik met de bevestiging aan de zijkanten. Ik wilde hiervoor metalen beugels kopen die ik ergens in een klusfilmpje had gezien, maar die schijnen hier in NL maar moeilijk te krijgen te zijn.

Ik kan natuurlijk een tapgat frezen, maar ben bang dat de planken daar eigenlijk te dun voor zijn en dat ten koste gaat van de kwaliteit. Ik kan er blokjes hout onderzetten, dat vind ik weer wat minder mooi voor het zicht..

Hieronder een slechte tekening van wat ongeveer de bedoeling is. Hoe zouden jullie het aanpakken?

trap.jpg
 
P

Pel

Guest
Tredes van 80 cm breed is m.i. wel erg breed, maar je zult waarschijnlijk lang bedoelen, maar je kunt er toch een hoekijzers onder zetten?

Groet Pel.
 

schapie1978

Nieuw lid
21 apr 2016
16
0
Ja ik dacht ook aan hoekijzers, ik weet alleen niet welke geschikt zijn voor dit doel.. bij Hornbach konden ze me niet helpen.
 
P

Pel

Guest
Er zal toch wel een ijzerboer in de buurt zijn neem ik aan? Hoek van 40 x 40 mm 4 mm dik is meer als voldoende, als dat bestaat ben niet zo op de hoogte van die ijzer maten.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.