gebruikerservaring Festool Contouro

Evy Wisse

Nieuw lid
3 mei 2017
8
0
29
Hoi iedereen,

Heeft iemand hier ervaring met Festool Contouro? Is deze gemakkelijk in gebruik, (ook naar gewicht toe), en heeft deze een propere afwerking?
Iemand eventueel alternatieven?
 

rik

Post veel
8 nov 2010
768
142
Ik heb geen ervaring met andere kanteband machines, dus kan het nergens mee vergelijken. Maar ik ben er zeer tevreden mee. Werkt gemakkelijk, het resultaat is goed en hij is erg onderhouds vriendelijk (geen lijmbakjes die je moet schoonmaken)

nadelen: - steile leercurve (eerste paar keer was het niet om aan te zien)
- massief kantenband van 2 mm heeft me machine af en toe wat moeite mee.
- hoge gebruikskosten de verbruiksartikelen zijn niet goedkoop.

succes met je keuze!


Even de search gebruiken, daar zijn een aantal topics over ;)
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik heb hem al even geleden gekregen maar toevallig vorige week voor het eerst gebruikt, het eerste gebruik is ontzettend overweldigend. Ik was bijna in paniek, maar bij het tweede stuk had ik het volledig begrepen en daarna was het belachelijk makkelijk.

Ik had mijn eigen kantenband gezaagd uit eik 2mm dik, een test stuk van 60cm gedaan en daarna meteen de eigenlijke werkstukken. Mijn eerste werkstuk ooit daarmee en het resultaat is gewoonweg perfect. Ik dacht echt niet dat het zo makkelijk ging zijn, en het resultaat zo perfect.

Vandaag ben ik trouwens 50m eik en beuk gaan halen want ik ben nu van plan hem systematisch te gaan gebruiken op bepaalde meubels die ik in serie maak.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.