Boomschijven glad/gelijk schuren

CreO

Nieuw lid
7 mei 2017
2
0
Hallo allemaal,

zeer recent heb ik een aantal boomschijven bemachtigd met als doel een taartplateau te maken.
De boomschijven moeten echter nog glad geschuurd worden. Het gaat om 4 schijven met een diameter van 30CM, 2 van 20, 4 van 15 en 2 van 10.
Mijn vraag is of iemand hier materiaal voor heeft (schuurband) in de regio Arnhem en dit (tegen een vergoeding uiteraard) zou willen doen.
Of heeft iemand ervaring/tips hoe ik dit zou kunnen doen met een handschuurmachine?:confused:

Dit is mijn eerste houtproject voor de trouw van een vriendin dus ben een echte leek!:D


Ben nieuw op dit forum dus als mijn oproepje in een foute rubriek staat hoor ik dit graag.:eek:
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.785
933
Leeuwarden
Welkom op het forum!

In onderstaand filmpje kunje zien hoe ik een boomstamtafeltje maak en de werkwijze om het blad vlak en glad te maken.

Ik heb hier ook een topic van gemaakt klik hier om dat te lezen.

Fons



 

CreO

Nieuw lid
7 mei 2017
2
0
Welkom op het forum!

In onderstaand filmpje kunje zien hoe ik een boomstamtafeltje maak en de werkwijze om het blad vlak en glad te maken.

Ik heb hier ook een topic van gemaakt klik hier om dat te lezen.

Fons




Bedankt voor uw reactie! Super mooi gemaakt! Helaas beschik ik niet over een dergelijke werkbank etc om dit op dezelfde wijze te bewerken. Vandaar mijn oproep.
 
P

Pel

Guest
Je zegt dat je boomschijven hebt, even enkele vragen, welk hout is het, is het pas gezaagd nat hout, en hoe dik zijn de schijven?

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.