PDA

Bekijk Volledige Versie : Gezocht: Draadeind 3/8 16 tpi ongeveer 1 meter

Jensioo
05-05-17, 20:27
Hallo,

Ik ben op zoek naar, ja wel een draadeind volgens het empirische model, als ik het goed zeg. Ik ben internet aan het afstruinen maar ik kom geen "betrouwbaar ogende" site tegen waar ik het kan bestellen. Mijn lokale ijzerwaren zaak heeft wel moeren en bouten maar geen draadeinden in deze maat. Zij wisten ook zo gauw niet waar ik het wel kon vinden.

Hebben jullie een idee waar ik iets dergelijks kan vinden tegen een schappelijk prijs? Ik heb verschillende Amerikaanse sites gezien maar dat wordt qua verzenden wel een duur geintje.

Groet,

Jens

Pel
05-05-17, 20:57
Is er niet een draaier of frezer in de buurt, industrie terrein bv. die hebben meestal die tappen om de draad te maken? Zelf zou ik bij god niet weten welke draad je bedoeld, waar is het eigenlijk voor?

Groet Pel.

neel
05-05-17, 21:03
Probeer het eens bij Fabory.
Hebben verschillende vestigingen in NL.
Echter alleen kopen met KvK inschrijving, waarom weet ik ook niet.
63622

mans
05-05-17, 21:36
imperial
63623
https://www.fabory.com/nl/bevestigingsartikelen/draadstangen-studbolts/draadstangen/c/010401?gclid=CJi_zsHN2dMCFZQy0wodSG8IYw#1

WR1944
06-05-17, 02:09
Voor dit materiaal verkeer ik nu voor de verandering in een voordeelpositie.
3/8"-16 is UNC draad en gangbaar. Kost ongeveer $10 voor een meter (3 ft om precies te zijn). Maar daar ben je natuurlijk niet mee geholpen. En in Nederland lijkt het alleen bij de vakhandel te koop. En dan vaak nog in flinke aantallen.
Mocht je over een snijplaatje beschikken dan moet je ook nog een stuk staf vinden met een diameter van 9,5 mm.

Ik weet niet waarvoor je het nodig hebt (een beetje achtergrond informatie is altijd welkom) maar als je over een kort stukje draad nodig hebt kun je bijvoorbeel een bout (zonder kop) aan een stuk rond lassen. Als bewegingsschroefdraad is een ordinaire draadstang onvoldoende, het is niet precies en slijt snel.

Jensioo
06-05-17, 06:50
Bedankt voor alle snelle reacties! ik ben bezig met het maken van een box joint jig, een beetje afgeleid van het volgende filmpje.
https://www.youtube.com/watch?v=JYxDXHGRRrk

Mede door het zeer grote gebrek aan ruimte in mijn schuur moet deze ook meteen dienst doen als cross cut. De 3/8 draadeind heb ik nodig met name vanwege de 16 draden per inch. Per draai komt dit precies uit op de halve dikte van mijn zaagblad, namelijk 1.5875 mm. Kortom hier mee kan ik voor mijn doeleinden zeer nauwkeurig werken. Ik wil graag hiermee aan de slag voor lades, kistjes, scharnieren enz.

Ik heb momenteel een M10 draadeind er in maar die heeft een verloop van 1,49 mm en hoe klein het ook lijkt zorgt toch voor flinke afwijkingen. Ik heb ook in mijn metrische tapset gekeken maar de eerst volgende zorgt voor een verloop van 1,75 mm.

Jensioo
06-05-17, 07:00
Probeer het eens bij Fabory.
Hebben verschillende vestigingen in NL.
Echter alleen kopen met KvK inschrijving, waarom weet ik ook niet.
63622

Fabory had ik ook gevonden, naast dat je inderdaad kvk nodig hebt ( heb ik dus niet) moet je er ook meteen een groot aantal kopen (ook dat heb ik nu weer niet nodig)

Hoov
06-05-17, 09:04
Hoi,

Ik heb even gezocht met de term: "draadeind inch maten". Kwam ik op de volgende webshop terecht: http://www.pritech.nl/online-fastener-shop/draadstang/p-1/30280096001--draadstang.html
Misschien is dat wat?
Of... een meer metrisch compatibel zaagblad?
Overigens zou M10 een spoed van 1.5 mm moeten hebben.

Succes,
Jannes

gasman
06-05-17, 11:21
Fabory had ik ook gevonden, naast dat je inderdaad kvk nodig hebt ( heb ik dus niet) moet je er ook meteen een groot aantal kopen (ook dat heb ik nu weer niet nodig)
Ik heb als particulier wel eens wat gekocht bij Fabory, maar dan moet je gewoon naar een winkel/vestiging van hun toe gaan.
Meestal willen ze je dan wel helpen.

Bij de Lasaulec vestiging bij mij in de buurt hangt ook een bordje buiten "geen verkoop aan particulieren" maar op Zaterdag staan er daar genoeg aan de balie die automaterialen kopen hoor :D

rinus
06-05-17, 11:28

Verpakking is per 1 of of lees ik het verkeerd?

Jensioo
06-05-17, 12:30
@hoov ik heb pritech gemaild wat ze kunnen betekenen. Dank je

@gasman helaas ben ik niet in de gelegenheid om ver te rijden naar een fabory winkel. Maar het is wel een goed tip. Misschien kan een vriend vragen om even langs te gaan en proberen zonder kvk.

@rinus, ik schrok even van het feit dat fabory per volle verpakking koopt. Nu zie ik net dat het per 10 stuks is.

w00t
06-05-17, 16:14
Je kan het even bij Metaalreus proberen:
http://www.metaalreus.nl/product_info.php?cPath=1058_1402&products_id=11478

WR1944
06-05-17, 16:33
Misschien is het simpeler om je zaagblad naar een slijperij te brengen om je zaagblad op 1,5 mm breed te laten slijpen. Dan kun je met M10 uit de voeten.
Ik weet niet precies hoe je constructie in elkaar steekt maar als je de breedte van je zaagblad wilt verdisconteren in een verplaatsing kun je ook met M10 werken. Dan zet je een hoek uit op de verstelknop die overeenkomt met de verplaatsing ter breedte van je zaagblad. Met een ring rond die knop zoals je aantreft op de metaaldraaibanken kun je die ring op nul zetten en verder draaien.

Weet je wel zeker dat je een verplaatsing moet hebben ter breedte van je zaagblad? Als het om repeterend verplaatsen is en je verplaatst niet precies een zaagblad breedte maar iets minder haal je toch wel materiaal weg.

Soms bijt je je vast op een probleem (tunnelvisie) maar door al je opties te bekijken kun je door ergens anders iets aan te passen je probleem oplossen of omzeilen.

Jensioo
07-05-17, 09:34
Ik heb gister van pritech het antwoord gekregen dat ik het bij hun kan bestellen. Zo gezegd zo gedaan, nu hopen dat het allemaal klopt. Even afwachten nog.

bedankt voor alle tips, mocht pritech niet lukken zal ik metaalreus benaderen.

seeker
07-05-17, 17:34
maar als ik het goed begrijp ga je je jig 'precies' passend maken voor dat ene zaagblad, dan zit je daar ook wel heel erg aan vast of mis ik iets?
als je zoiets als dit (https://woodgears.ca/box_joint/jig.html) maakt is het alleen even een kwestie van uitrekenen hoe je precies uit gaat komen. dan maakt het op zich niet zoveel uit welk schroefdraad je gebruikt, alleen moet je daar je berekening op aanpassen

maar in ieder geval heel veel succes ermee!

WR1944
07-05-17, 17:48
maar als ik het goed begrijp ga je je jig 'precies' passend maken voor dat ene zaagblad, dan zit je daar ook wel heel erg aan vast of mis ik iets?
als je zoiets als dit (https://woodgears.ca/box_joint/jig.html) maakt is het alleen even een kwestie van uitrekenen hoe je precies uit gaat komen. dan maakt het op zich niet zoveel uit welk schroefdraad je gebruikt, alleen moet je daar je berekening op aanpassen

maar in ieder geval heel veel succes ermee!

Dat is precies de kern van mijn betoog. Door je vast te bijten in één aspect van een ontwerp veroorzaak je een probleem dat door een aanpassing van het ontwerp of het gebruik van de constructie vermeden kan worden.

Jensioo
08-05-17, 09:04
@ wr1944 en seeker, dank jullie wel voor het meedenken en voor het advies. Dit is iets wat ik zeker mee neem in dit. Ik heb zelf ook al zitten rekenen om aanpassingen te doen, ook met een ander blad, die is 2,66 dik. Ik probeer het eerst met de 3/8 draadeind als ik hem heb. Helaas heb ik vaak veel te weinig tijd en energie om lekker bezig te zijn in mijn schuur. Het ontwerp van matthias wandel heb ik zeker ook gezien.

Ik laat het even weten als ik het precies heb zoals ik wil.

MarcDekker
08-05-17, 20:24
Beste,

bij Fabory heb ik vorige week nog 1 inlegspie gekocht van 86cent zonder dat ik een eigen bedrijf/kvk heb. De meneer achter de balie vertelde mij juist dat je bij fabory ook al particulier terecht kan en daarbij de leuke boodschap; vertel het door! Nou..hierbij :cool:

Succes met je jig!