Wat is een leuke tacker/spijkerpistool

pjerdulac

Actieve deelnemer
12 jul 2010
81
0
Hallo,

Ik ben van plan een tacker/spijkerpistool (is er verschil) te kopen. Hebben jullie ervaring? Wat is een goed merk. Wat is een leuke qua prijs/kwaliteit?

Groeten,

Peter
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Ik heb er 3 van ecotools.nl. Prima prijs/kwaliteit verhouding.
En wat is een leuke, tja walt wil je er mee doen. Bedoelt voor fijn werk, dan een zo licht mogelijke, voor zwaar werk een zo zwaar mogelijke. Gebruik iig niet zo'n duo ding waar je nieten en spijkers in kan doen, want als je spijkers schiet heb je nog steeds de dubbele afdruk van het niet bekje.
 

Geert Schoonhoven

Actieve deelnemer
Beste peter, Ik antwoord even zo. Is voor de rest ook leuker dan al die p.b's.

Ja wat is handig????? Ligt volgens mij helemaal aan wat je eisen zijn. Accu is makkelijk voor als je snel van de ene klus naar de andere wil en als je kleine klussen wild doen, je hoefd dan niet met een compressor te zeulen en hebt geen geneuzel met slangen die in de knoop raken.
Luchtdruk daar integen werk naar mijn mening prettiger, sneller en lichter.

Voor accu gebruik heb ik een senco gehad, dit omdat ik hun lucht takkers super vind. Was een echte miskoop!!!!!!! Heb ook veel met paslode gewerkt maar die heeft het nadeel dat je naast de accu ook een gaspatroon nodig hebt. Deze zijn vooral met koud weer zeer snel leeg en prijzig!! Heb 2 jaar terug mijn senco ingeruild voor een DE WALD. Ben normaliter geen de wald fan maar deze machine werkt echt top!! Ben er zeer tevreden over. Hij is alleen een tikkeltje aan de zware kant.

Voor perslucht gebruik ik een senco takker en ik heb laatst een model van sneider gekocht (kompt van de zelfde importeur als FESTOOL/PROTOOL) en deze werkt ook zeer prettig.
In het verleden veel met union gewerkt maar dat beviel ronuit slecht! Vooral de servic liet erg te wensen over.

Hoop dat je wat met deze info kan.

Mvg, Geert Schoonhoven
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Hallo,

Bij de interieurbouwer waar ik gewerkt heb gebruikten we tackers om kasten in elkaar te nieten
Als je veel plaatmateriaal (zijden, bodems en dekken) aan elkaar wilt schieten is het handig als je een tacker hebt waar je gevoel bij hebt , goed richtinggevoel voor de spijker/niet dus.
Voor zulk werk zou ik geen te lompe hamer nemen.
Zelf heb ik een bostich hamer voor koploze spijkers en een max hamer voor latspijkers.
Beide apparaten bevallen goed. Alleen kan ik slecht aan koploze spijkers komen voor de bostich, ik heb het idee dat senco vaker voorkomt.

groeten, bjorn
 

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
401
10
Diepenveen
www.kekkek.nl
Ik heb een aantal jaren geleden uit de hobbylijn van Senco (de serie heet accuset) een niet apparaat en een tacker gekocht. Ik gebruik ze voor interieurbouw en het maken van meubels. Ze werken prima. Lekker laag gewicht en betrouwbaar, bovendien zijn ze nogal goedkoop t.o.v. de meer professionele tackers. Een ander voordeel is dat de spijkers/nieten overal verkrijgbaar zijn.

Afgelopen zomer heb ik een aantal buitenprojecten gedaan met Lariks/Eiken en nogal grote nieten en spijkers. Daarbij vielen de apparaten qua slagkracht helaas door de mand. Ik moest de nieten met de hamer nog een klap nageven. De spijkers gingen ook niet allemaal volledig het hout in.
Het hangt er dus ook vanaf waarvoor je het wilt gebruiken.

gandel
 

A.N

Actieve deelnemer
bjorn zei:
Alleen kan ik slecht aan koploze spijkers komen voor de bostich, ik heb het idee dat senco vaker voorkomt.

Gebruik zelf ook Bostitch tackers,de koploze spijkers heb ik al eens via Hechttechniek in Enschede,Techno tools in Zwolle en de firma Nögel (nederlandse vertegenwoordiger) gekocht.
Zat geen spectaculair prijsverschil tussen de bedrijven,Nögel was het goedkoopste.

Bij de groothandel waar ik normaal zaken mee doe hebben ze ook alleen maar Senco spijkers,zal wel meer (winst)marge op zitten. ;)
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
heb de nieten voor de bostich ook van Hechttechniek uit Enschede, maar de bouwmaterialenhandels waar ik normaal bijna dagelijks kom hebben ze niet liggen.

Bostich heeft verschillende tackers denk ik, in die van mij gaan "schuine"strippen nagels, die heeft senco ook maar die hebben net een andere schuinte.
mvg, bjorn
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.