PDA

Bekijk Volledige Versie : Coticule te krijg

kodama
27-04-17, 17:34
Gratis af te halen. Verplicht alle stukken mee te nemen. Alles of niets.
Rauwe coticule zelf te versnijden.
Ligt al te lang plaats in te nemen en ik heb zelf genoeg slijpstenen voor twee levens lang.
Af te halen in Alken Limburg. Als ze volgende week niet weg zijn smijt ik ze in een put vanachter in de tuin.
63257

63258

kodama
27-04-17, 17:58
oeps was de fotos vergeten heb het bericht aangepast

L.N.
27-04-17, 17:59
Is het een idee dat ik ze ophaal en verspreid onder Nederlandse woodworkers die interesse hebben? Ze kunnen ze krijgen tegen verzendkosten.

kodama
27-04-17, 18:08
Wie eerst komt eerst krijgt. Lijkt me een goed idee. Pm mij voor details.

fantic
27-04-17, 18:54
Of neem ze mee naar de open dag bij Masave.

Roeland
27-04-17, 20:04
Oei, heel verleidelijk als ze tegen verzendkosten kunnen worden opgestuurd of bij Rick zou geweldig zijn.
Kan nog wel wat brokken gebruiken.

Ik hou mij aanbevolen!!

groetnis, Roeland

renekooijman
27-04-17, 20:23
Dat zou een zeer mooi initiatief zijn! Ben al een tijd op zoek naar een mooie steen, dus houd mij zeer aanbevolen voor een stuk!

Groet, René

L.N.
27-04-17, 21:07
Ik heb Kodama een PM gestuurd en we zullen zien hoe we het regelen. Overigens kan ik de stukken ook naar Belgische leden sturen voor het nationale tarief, want ik werk in België. Ik zal eens nadenken hoe ik de verdeling ga doen. Een paar woodworkers hebben mij in het verleden goed en vaak kostenloos geholpen en die zou ik ergens wat voorrang willen geven. Maar ik weet niet eens of die interesse hebben. En de rest verloten (ik ben niet zo voor wie het eerst komt bij gratis dingen). Of heeft iemand een beter idee?

Mocht Kodama ze mee willen nemen naar de open dag van Masave, dan is dat voor mij ook goed.

seeker
27-04-17, 22:12
Mocht er nog een stuk(je) beschikbaar zijn hou ik mij ook wel aanbevolen!

Jan-Pieter
28-04-17, 00:41
Ik heb geen coticules nodig, maar wat zou het zonde zijn als deze in een put belanden.

Ik dacht trouwens dat Coticules er niet zo goed tegen kunnen om lang buiten te liggen, maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen.

henkverhaar
28-04-17, 06:55
Is het een idee dat ik ze ophaal en verspreid onder Nederlandse woodworkers die interesse hebben? Ze kunnen ze krijgen tegen verzendkosten.

+1

DervishD
28-04-17, 07:10
Ik heb ook wel interesse in een stuk :D

Jos Cuypers
28-04-17, 07:18
+1

massis
28-04-17, 07:40
ik heb anders ook wel interesse, en ik woon op 20 minuutjes van de TS...

Seek
28-04-17, 07:46
Ja ik heb zeker ook interesse in een stuk waar met wat werk een fatsoenlijke vlakke steen van te maken is! Ik hoor graag hoe we een en ander kunnen regelen.

Grappig dat je vrinedin's opa dit al een eeuwigheid in de schuur heeft liggen!

MerkiMac
28-04-17, 09:12
Wow wat een mooie grote stukken zitten daar bij. Als iemand ze inderdaad wil versturen hou ik me van harte aanbevolen!

RPosdijk
28-04-17, 09:19
Dat zijn prachtige stukken! Ik was er eigenlijk net naar op zoek dus ik hou me graag aanbevolen voor een mooi stukje! Gr Rene

kodama
28-04-17, 10:09
Bedankt voor de vele reacties ik heb besloten om ze aan LN te geven vermits hij eerst reageerde en ook bereid is om ze verder te verdelen onder Belgisch en Nederlandse leden. Het was ook de bedoeling dat ik ervan af geraakte. Van ALLE stenen (op de foto, niet mijn hele collectie) wel te verstaan dus ik was niet op zoek naar mensen die er 1 of 2 willen hebben maar naar iemand die alles meeneemt.

Ze hebben altijd binnen gelegen en zijn dus niet gebarsten door de koude of ijsvorming. Wel zijn er altijd zwakheden in de coticule lagen die je in acht moet nemen bij het versnijden. Het kost best wel wat tijd om stenen voor te bereiden. Je dient ze eerst erg voorzichtig te versnijden liefst niet met een slijpschijf vermits dit teveel trillingen geeft. Beter met een watergekoelde tegelsnijder en daarna vlakken met een bandschuurmachine of diamantsteen.

LN komt ze ophalen de rest regelen jullie maar onderling.
Veel geluk ermee.

L.N.
28-04-17, 10:29
Super, ik zal ze komen ophalen en verder verdelen. Ik zal voor het verdelen een apart topic aanmaken, zodat voor iedereen de "spelregels" duidelijk zijn en iedereen een gelijke kans heeft.

Kodama, ik zal dit weekend bellen (door een verkoudheid heb ik momenteel bijna geen stem).

L.N.
03-05-17, 20:52
De Coticules heb ik vandaag opgehaald en worden verdeeld in dit topic: klik (http://www.woodworking.nl/showthread.php?21489-Stukken-Coticule-(gratis)&p=240800#post240800).