Compakte vandiktebank

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Hi Guys

ik heb een vraagje...

Wie heeft er ervaring met een eenvoudige vandiktebank...laten we zeggen tot 600 euro bv. Een Metabo of Makita.
Is dit een deugdelijk stukje gereedschap of......

ik lees dat de doorvoer van zoiets plm. 33 cm breed is bij een hoogte van plm 15 cm....zou ik zo een ding naar God helpen als ik hem een verlijmde split top voer van 30 cm bij 10 cm...oefff

Alle reacties van harte welkom.
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Nope, maar goed ik kan desnoods wel schaven met mij Festool of frezen....was ook wel benieuwd naar een vandiktebankje lijkt mij wel handig (buiten Roubo krachtvoer dan).
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Yepp heb ook nog wel een handschaaf, gereedschap koop ik zelf nooit 2e hands en leen ik ook nooit uit...dat zit er gewoon ingebakken.
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
De Jet lunchebox vandiktebank die ik had, had meer dan genoeg power voor die breedte.
Tis maar net hoeveel mm je in 1x wilt afnemen. Een €4000+ Felder bank gaat ook stotteren als je teveel wilt afnemen in 1x.
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Hardstikke bedankt weer wat om over na te denken....
Wel apart dat deze bankjes tot 33 cm breedte gaan terwijl de wat duurdere/betere vaak tot 25 cm gaan.
 

Piet Groeneweg

Actieve deelnemer
13 mei 2013
612
10
H'meer
Ik heb de Metabo vandiktebank DH 330 en die heeft nog nooit een probleem gegeven.
Hoofdzakelijk gebruikt voor Essen, Eiken, Iepen en Padouk wat betreft de hardhoutsoorten.
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Leuk te horen ..heb je hem ook wel eens iets extreems gevoerd zoals 30 bij 10 cm.
alvast bedankt voor je moeite...
 

Erik van Voorst

Actieve deelnemer
20 mrt 2017
642
3
Ik heb 2 of 3 weken geleden ook die Metabo DH 330 gekocht.
Hij voelt en oogt enorm degelijk.
Helaas nog niet echt de tijd gehad om hem goed te kunnen testen, maar ik heb er het volste vertrouwen in :cool:

Grtz,

Atmoz
Zojuist ook maar eentje gekocht ook de DH330 :cool:

Dit forum gaat mij geld kosten...lol
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.