vraag over stofafzuiging

josiboy

Actieve deelnemer
17 aug 2009
118
0
St Pieters Leeuw , België
Hallo Iedereen ,

mijn oude stofafzuiging heeft het begeven , ik ben op zoek naar een nieuwe ...

ik twijfel tussen een Felder AF22 ( +- 1200€ )en een stofafzuiging dubbele zak en microfilters (+-600€)

ik gebruik de afzuiging voor een paneelzaag , topie ,lintzaag en schaafmachine

de felder heeft 3100m³ /u de dubbele zak 4000m³/u


1 detail , de dubbele zak is van HBN :(


wat vinden jullie ervan of welke ( andere ) stofafzuiging raden jullie aan ?

groetjes,

jos
 
Laatst bewerkt:

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.534
254
idd , voor de prijs van de felder heb der 2

valt het mee om de zakken te veranderen ?

Het wisselen moet volgens mij geen probleem zijn. Beetje handigheid en een stukje tape als 3e handje. Heb um zelf nog niet in gebruik.
 

lefte

Actieve deelnemer
29 jul 2014
35
2
Tip ivm wisselen van de zakken: Koop een paar kleine neodymium magneetjes om de zak op zijn plaats te houden. Kost niets en houdt veel beter dan plakband. Ik doe het altijd zo en werkt heel goed en snel.
 

fganon

Actieve deelnemer
16 jan 2015
110
0
Asse, Belgie
Hi Josiboy

Ik had een HBM 2 Profi maar heb recentelijk de Jet Cyclone JCDC 2 aangeschaft.

Heeft t.o.v. de Felder 500m3/h minder - 2600m3/h ipv 3100m3/h - qua prijs gelijk en de zuigkracht is echt sublime.

Wat het meest opviel is het weinige geluid wat hij produceert - echt een verademing, een stuk stiller dan de HBM.

Had dit al veel eerder moeten doen

mvg

afzuiger_JCDC2_large.jpg
 

fganon

Actieve deelnemer
16 jan 2015
110
0
Asse, Belgie
Nee absoluut niet, maar ik kreeg de vraag in eerste instantie per PM dus heb ik geantwoord per PM

Heb mij toen ook tevens veronschuldigd mbt de door mij vermelde de prijs want bij tussentijdse navraag bleek dat er meer dan 20% bovenopgekomen is.

Huidig - direct bij Aminster stg 1832,- met daar op nog verzond kosten of bij VdH in NL 2232,- eur met ook daar nog verzond kosten.

Mijn bron is dus niet meer relevant mbt de jet

Grts

F.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.