PDA

Bekijk Volledige Versie : Gezocht: laser graveren houten pen

PeerSchoen
25-04-17, 08:30
Ik zoek iemand die een aantal houten pennen die ik zelf heb gedraaid wil laser graveren (met initialen en datum) voor onze bruiloft als cadeau voor de getuigen
De pennen zijn nog niet gemonteerd, dus het zijn nog losse tubes met kaal hout

Zou iemand dat willen proberen?? (uiteraard hoeft dat niet voor niks)

63199

Als iemand een beter idee heeft dan laser graveren is dat ook welkom :)

JPAJS
25-04-17, 08:32
http://www.stempelgalerie.nl/nl/

Toxiq
25-04-17, 08:35
Ik heb laatst een laser overgenomen
heb op dit moment 1 pen liggen die ik wil gaan doen/proberen
ik kan je dus wel helpen
waar woon je ?

PeerSchoen
25-04-17, 08:47
Hoi Toxiq,
Van Techcom had ik al vernomen dat jij zijn laser had gekocht :) maar kon je geen PB sturen omdat je inbox vol zit ofzo
Ik woon in Boxtel (tussen Den Bosch-Eindhoven-Tilburg)

PeerSchoen
25-04-17, 08:49
Bedankt voor de tip, en ik ga nog uitgebreid kijken, maar als ik ff snel kijk lijkt het dat de stempels vrij groot zijn voor een pen

Willempie
25-04-17, 13:08
Moet je niet een draaimechanisme er bij hebben . anders zijn de letters misvormd .
Gebruiken we op de zaak voor oa glazen te graveren .

Succes Willem

EvdL
25-04-17, 15:58
Afhankelijk van de grote van de tekst moet je een draaimechanisme hebben. Ik heb ook een laser apparaatje en de vervorming valt reuze mee. Met graveren wil / moet je dacht ik haaks op het voorwerp staan maar dat is met een laser niet nodig ( wel eerst een testje doen natuurlijk)

Toxiq
25-04-17, 16:28
Ok dan zal je ze moeten versturen of langs komen, als je je vrouw verteld dat we om de hoek wonen bij Batavia stad is ze daar wel voor te porren :)

McAvoy87
25-04-17, 21:55
http://laserstudiobee.nl

dit zit in vught, zal je de kop niet kosten lijkt me zo! Ze doen ook kekke snijplankjes voor de bossche horeca!

PeerSchoen
27-04-17, 13:55
laserstudiobee.nl
dit zit in vught, zal je de kop niet kosten lijkt me zo! Ze doen ook kekke snijplankjes voor de bossche horeca!

Bedankt
Ik ga ze eens bellen

Ok dan zal je ze moeten versturen of langs komen, als je je vrouw verteld dat we om de hoek wonen bij Batavia stad is ze daar wel voor te porren :)

Toxiq alvast bedankt voor het aanbod,
maar ik ga eerst ff in Vught proberen, dat is om de hoek

Toxiq
27-04-17, 15:51
Dat is prima
Hier heb ik inmiddels de eerste pen gedaan, ik heb het bestand eerst digitaal wat bewerkt zodat de buiging nog meer gecompenseerd word
het was al nauwelijks te zien, nu naar mijn mening helemaal niet meer
Ik ben tevreden

O Peatey
27-04-17, 15:59
Foto's en filmpjes Jeroen!

Toxiq
27-04-17, 16:19
fillmpjes geen
foto's geen tijd, na de vakantie

Wim Kluck
27-04-17, 18:27
Misschien kan het ook op een andere manier. Modelbouwers hebben een manier om het te kunnen uitprinten. Dit plaken op de pen dan afweken en daarna afwerken met ca. Het is een lange tijd geleden dat ik me hierin verdiept heb en weet niet meer precies waar ik de info vandaan heb. Maar zoeken op het www kan ook leuk zijn.

herbieferbie
28-04-17, 14:12
Wat kost nou een beetje leuke lasergraveermachine waar je wat mee kunt, er zijn er zoveel te koop van weinig tot heel duur, daarentegen is goedkoop maar zijnde troep altijd duur. mensen die ervaring hebben met iets betaalbaars

rjmulder
28-04-17, 14:41
Ook wel nieuwsgierig naar reacties hierop, en dan vooral de wattage en ook waarom.

herbieferbie
30-04-17, 16:04
Niemand goeie tips ?

stekkestim
30-04-17, 16:14
Hangt er een beetje af wat je verwachtingen zijn en wat je er mee wil doen. Ik heb hier 3 machines staan een kleintje dat ik gebruik om te graveren (50x30cm) een iets grotere (60x90cm) waarop het meeste snijwerk gebeurd en dan een extra grote van 2x3 meter waarop ik 2mm RVS kan snijden. Prijzen lopen uiteen van iets meer dan 3000 euro (EX BTW) tot de prijs van een mooie Audi/Mercedes/BMW.

PeerSchoen
10-05-17, 10:49
Ondertussen ook een laser besteld via eBay (een NEJE, a ~$ 70 en super snel geleverd) en meteen wat aan het spelen geweest
Dat gaat best goed en eenvoudig,
"Programmeren" via de software (tekst typen of plaatje slepen, laser sterkte instellen (dat is ff proberen) en klik klaar)
je moet hem met USB aan de pc programmeren, maar kunt hem dan wel loskoppelen en ergens anders gebruiken

Ook met de ronding mee gaat dat goed :)
twee regels tekst gaat nog wel op een pen, maar als je heel goed kijkt zie je wel vervorming, maar afhankelijk van je eisen goed te doen

nadeel van deze is het kleine oppervlak zo'n 10x10cm, een lange lepel kan er wel in want de zijkant is wel open maar of de motortjes dat lang goed vinden...

63799

EvilJohannesIII
10-05-17, 11:56
Vind dat heel niet slecht voor 70,- !

Heb je toevallig een link naar diegene specifiek? Ik maak veel kleine tekstplaatjes en dit lijkt me perfect.

PeerSchoen
10-05-17, 12:30
Vind dat heel niet slecht voor 70,- !
Heb je toevallig een link naar diegene specifiek? Ik maak veel kleine tekstplaatjes en dit lijkt me perfect.

Als je op eBay zoekt op "NEJE DK-8-KZ 1000mW" dan vind je hem wel
diverse aanbieders voor diverse prijzen, de mijne komt van tomtop_auction

bprosman
10-05-17, 13:19
Op zich wel een leuk ding, de software maakte mijn virus scanner wel trigger happy.
Hier een lepel gedaan (dat werkt inderdaad prima) en kurk gaat ook prima.
63800
63801

rjmulder
10-05-17, 17:03
Wel gaaf, ik heb 2 weken terug een grotere besteld A3 formaat en 2500mW laser.
Ook voor het kunnen graveren van pennen en natuurlijk veel meer.

herbieferbie
11-05-17, 06:42
Dat is een leuk formaat, vertel er eens wat over ................ hoe die bevalt, wat die kost , en een link naar waar je hem gekocht hebt

rjmulder
11-05-17, 07:02
Kan ik helaas nog niets over zeggen, hij is nog onderweg.
Als die binnen is zal/kan ik er meer over zeggen.

yoek
11-05-17, 08:28
Wel gaaf, ik heb 2 weken terug een grotere besteld A3 formaat en 2500mW laser.
Ook voor het kunnen graveren van pennen en natuurlijk veel meer.

Daar ben ik ook wel in geinteresseerd. 2500 w, wat kun je daar mee? (triplex) Hout snijden?

rjmulder
11-05-17, 09:20
Daar ben ik ook wel in geinteresseerd. 2500 w, wat kun je daar mee? (triplex) Hout snijden?
Hier mist een letter :rolleyes: graveren of de maan lijkt me niet nodig :p het is 2.5W (2500 mW).
In filmpjes zie je dat er hout wordt sneden maar dat is dun balsa, voor mij is dit ook nog nieuw even afwachten.
Als die binnen is en werkt (het is een bouwpakket) dan zal ik een nieuw topic aanmaken.

yoek
18-05-17, 08:46
Hier mist een letter :rolleyes: graveren of de maan lijkt me niet nodig :p het is 2.5W (2500 mW).
In filmpjes zie je dat er hout wordt sneden maar dat is dun balsa, voor mij is dit ook nog nieuw even afwachten.
Als die binnen is en werkt (het is een bouwpakket) dan zal ik een nieuw topic aanmaken.

Kun je mij (per PB) een linkje sturen van de laser die voor jou onderweg is? De lasers die ik nu allemaal gezien heb worden niet naar nl verzonden....

O Peatey
18-05-17, 09:05
Kun je mij (per PB) een linkje sturen van de laser die voor jou onderweg is? De lasers die ik nu allemaal gezien heb worden niet naar nl verzonden....
Liever niet per PB maar hier gewoon openbaar. Er zijn vast meer ge´nteresseerden.

rjmulder
21-05-17, 20:26
Net een nieuw topic aangemaakt van het laser geval wat ik nu heb http://www.woodworking.nl/showthread.php?21652-Laser-grafeer-apparaat&p=242885#post242885

yoek
22-05-17, 10:54
Net een nieuw topic aangemaakt van het laser geval wat ik nu heb http://www.woodworking.nl/showthread.php?21652-Laser-grafeer-apparaat&p=242885#post242885

Heb het gezien. Dank voor het delen!