Constructiestaal zagen met Hammer NN4400 lintzaag

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Ik heb een smal zaaglint nodig en ben van plan dit te bestellen bij 'De Houtdeler' (lintzaagshop).
Deze hebben geharde linten die bruikbaar zouden zijn voor non ferro en constructiestaal.
https://www.houtdeler.nl/product/carbon-flex-lintzaag-tm-45-meter/
Af en toe zou het handig zijn als ik een stukje staal zou kunnen zagen op mijn lintzaag.
Nu is mijn vraag: heeft al iemand dat gedaan, of is dit volledig af te raden. Een risico waar ik me van bewust ben is brand door vonken, maar dat is te beperken door de machine grondig proper te maken en uiteraard de afzuiging af te koppelen.
Zie ik andere gevaren over het hoofd?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
146
Enkhuizen
Ik heb een tijdje geleden een Inca verkocht aan een metaalbewerker die er probleemloos staal en aluminium mee zaagt. Eigenlijk is de zaagsneldheid te hoog maar met een beetje beleid lukt het blijkbaar prima.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Weet jij welk lint hij er op heeft zitten?
De snijsnelheid is inderdaad een aandachtspunt, maar zoals je aangeeft:eek:p het gemak zagen. Snelheid is trouwens geen punt. Het is maar zelden dat ik staal moet verzagen, maar het kan handig zijn als ik op een machine kan doen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.