Makita RT0700CX2J en cirkel van 120mm

bprosman

Actieve deelnemer
7 nov 2016
202
0
Den Bosch
Ben op zoek naar een methode om een cirkel van 120mm uit te frezen uit 12mm multiplex.
Ik heb geen ronde mal (kip/ei verhaal) en ik zie wel wat hulpstukken om cirkels uit te frezen maar niet echt voor de kleine maten.
Iemand een handige link ?
 

bprosman

Actieve deelnemer
7 nov 2016
202
0
Den Bosch
Ik heb de "gaten" nodig, om een paar ventilators in te maken, die hebben een dia van 120mm, het "wiel" mag wat mij betreft helemaal verspanen.
 

Willi

Actieve deelnemer
27 okt 2016
77
10
Ik heb de genoemde Duitse freesmal ook en heb deze al verschillende keren gebruikt om ronde tafelbladen mee te maken. Door de alu lat met centerpen te draaien is het mogelijk om in plaats van de freesmal te gebruiken voor grote cirkels, deze ook voor zeer kleine cirkels te gebruiken zoals door u gevraagd. De mal komt standaard ongeboord. Ik heb deze zelf aangepast voor gebruik met een festool bovenfrees.
 

bprosman

Actieve deelnemer
7 nov 2016
202
0
Den Bosch
Heb m vandaag besteld, wilde dit even laten weten dat ik jullie adviezen ter harte neem maar er kwamen wat andere hobby's tussendoor.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Had je de afstandhouder van de frees al geprobeerd? Deze is volgens de handleiding te gebruiken om cirkels mee uit te frezen?

Extra gereedschap is natuurlijk altijd goed.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.