Festool kapex , verschil diversen modellen

herbieferbie

Actieve deelnemer
8 aug 2011
229
1
Oud gastel
Hoi allemaal

Van plan nu eens een echte afkortzaag te kopen.

Nieuw vind ik wel erg duur, maar een goede gebruikte 2 de hands is mij prima

Wat ik lastig vind is om te ontdekken wat de verschillen zijn tussen de diversen modellen 60/88/120

En misschien wat ervaringen delen, hoe precies is zo' n kapex nou, haaks ECHT haaks, 45 graden verstek echt 45 graden. Alle machines die ik tot nu toe had waren redelijk nauwkeurig, maar nooit 100 & en dat zie je altijd terug in je werk.

Nou vast veel mensen die er wat van weten, alle input word gewaardeerd :)
 

conectra

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
210
4
Sliedrecht
ik heb zelf de kapex 120,, heb voor deze gekozen omdat je dan ook eens een grote balk kan afkorten.

en de nauwkeurigheid is ook goed.. uiteraard moet je elke machine even na lopen.

bij mij zat er een klein beetje in, maar hoe krap zoek je het ook..

suc6 met zoektocht

groet robert
 

cullyn

Nieuw lid
26 sep 2016
13
0
Puttershoek
Goedemorgen vanuit Puttershoek!

Hier staat een Makita LS1080L waar ik toch best tevreden over ben. Anders kom je een keertje kijken hoe haaks hij zaagt ;)
 

Helmut pont

Nieuw lid
3 mrt 2017
5
0
De 88 en de 120 zijn optisch de zelfde machine, alleen heeft de 120 een dubbele laserlijn (kan handig zijn maar niet zalig makend) zwaaihaak erbij voor valse verstekken, die is wel heel handig, als je het nodig heb, en je kan de zaag iets naar voren halen om plinten staand te zagen tot 120 mm. Beide zit een zeer makkelijke klem die ik toch wel vaak gebruik. Motorisch gelijk en beide 88mm zaag diepte
De 60 is de kleinere compacte machine heb ik nog niet mee gewerkt dus kan er ook niet echt veel over zeggen.
De mijne is heel zuiver, vind dat je dat ook mag verwachten van een zaag in deze prijsklasse!
En als je er goed mee omgaat blijft die dat ook.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.