De laatste weken wat bezig geweest...

KrisG

Actieve deelnemer
3 jan 2017
350
44
Vlaams-Brabant, BE
De laatste weken ben ik ook weer wat met hout bezig geweest. Er is een nieuwe zaag gekomen, een Dewalt DWE7491 en die bevalt goed, maar een gekend euvel is de speling op de hoe-heet-dat-ding-ook-al-weer-geleider (die om hoeken te zagen :) )
Dat heb ik gisteren provisorisch opgelost met reepjes 'toile isolant' (isolatietape), 4 om precies te zijn, de speling is nu minimaal, de tijd zal uitwijzen hoe duurzaam de oplossing is.

20170422_204115.jpg

Een hele tijd terug had ik ook al 2 plantenbakken gemaakt in betonplex. Je kent dat wel, je maakt die bakken en zegt ze ooit wel te zullen bekleden met de kastanje die je nog hebt liggen... en voor je het weet ben je een jaar verder en zijn die dingen al in gebruik maar nog niet bekleed.
Dat moest er dan toch ook maar eens van komen.

20170413_114458.jpg
Voor de geintereseerden, links een citroenboom, rechts een olijfboom. De bakken staan op wielen omdat de planten binnen overwinteren en dit volume gewoonweg niet gezond is om anders te verplaatsen. Er is 1 cm grondspeling, menig Johnny met verlaagde auto zou er jaloers op zijn :)

En als laatste voor vandaag, een hulpstuk om 'tapered' te zagen, eigenlijk meer om het maken dan om het gebruiken gedaan, maar het zal wel van pas komen. Er is nog een gradenboog onderweg uit het verre oosten om het af te maken.
20170422_204238.jpg

Ik vermoed dat de aanslag onderaan de foto nog wel wat ingekort moet worden om praktisch te zijn, maar dat gaat dan wel vanzelf bij het zagen.

Kris
 

KrisG

Actieve deelnemer
3 jan 2017
350
44
Vlaams-Brabant, BE
Die mogelijkheid is mij ook bekend maar ik vind ze redelijk prijzig. Nu, ik kan dat nog altijd als deze oplossing te sletig is.
De tijd zal het uitwijzen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.