festool rotex 90mm

ruudjuh92

Actieve deelnemer
27 nov 2016
41
0
hoi

ik ben momenteel mijn bedrijf aan het opzetten met als doel meubels te gaan maken

nu heb ik op mijn werk altijd met een festool rotex 150mm gewerkt maar het grote nadeel hiervan vind ik dat deze machine na een paar uur schuren op de groffe stand erg zwaar wordt
nu ben ik zelf aan het kijken voor zn kleine broer de festool rotex 90 dx req plus

nu ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die deze machine hebben en wat hun ervaringen hiermee zijn
en is de slag en afname per oppervlakte schijf van de rotex 90mm te vergelijken met de rotex 150 op de groffe stand

alvast bedankt

gr ruud
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.687
2.567
Gaanderen
Ik heb de rotex 90. En best wel veel met de ro 150 gewerkt. Ik gebruik deze machines voor het verwijderen van dikke lagen oude verf.
Mijn reden om voor de ro 90 te kiezen was de maat. Ik kan veel makkelijker kleine stijlen schuren dan met de grote. Ja hij gaat minder snel maar er zit wel een puntzool bij. Ik vraag me af waarom je bij het maken van meubels de grove stand veel gaat gebruiken.
 

ruudjuh92

Actieve deelnemer
27 nov 2016
41
0
Hoi

Als ik boomstam rand tafels maak dan zitten er vaak nog ruwe plekken in of machineslag van het schaven dit moet eruit geschuurt worden en op de fijne stand duurt dit erg lang

Soms heb ik ook eiken delen die bv nog ruw zijn

Maar een klant wil dit graag glad hebben of wel glad maar nog wel de structuur van ruw erin

Daar gebruik ik de groffe stand voor

Maar kwa afname gaat het natuurlijk sneller met de rotex 150 maar op de groffe stand voel je dezelfde afname als met de 150 kwa slag of is dit toch minder

En dan bv de afname per cm 2 gezien zegmaar

En is de rotex 90 kwa techniek te vergelijken met de rotex 150mm

Thanx

Gr ruud
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.