lamello zeta p2

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Dag allemaal,

Ik ben hier al een tijdje actieve meelezer, soms plaats ik een projectje, soms reageer ik op iets... nu heb ik eens een machine-vraag...
Ik ben de trotse eigenaar van een Festool domino, al redelijk wat klusjes mee geklaard, top toestel!
Nu kon ik onlangs een demo van de Lamello Zeta P2 bijwonen... Destijds was de keuze tussen een domino en een lamello classic snel gemaakt, maar nu ik dit nieuw toestel gezien heb...

Die Tenso verbindingen ed, fantastisch! Mijn grootste probleem als ik kasten maak blijft (zoals al vermeld in topics van mij) het opspannen met lijmklemmen... alles is haaks gemaakt maar als ik de klemmen er op zet slaag ik er altijd in om alles schots en scheef te trekken, wat dan resulteert in een strijd tegen de klok om alles weer haaks te krijgen door de ene spanklem meer te spannen, de ander minder...

Kortom, met het nieuwe toestel en de Tenso verbinders hoef je eingenlijk geen spanklemmen meer te gebruiken, de klemkracht van de verbinders is groot genoeg om geen extra spanklemmen te gebruiken... een openbaring voor iemand als ik!

Nu wou ik vragen, zijn er mensen onder jullie die dit toestel hebben / gebruiken en wat vinden jullie ervan?

Er is momenteel een starterpakket in promo, maar de prijs weerhoudt me wat om dit aan te schaffen, moesten er hier gebruikers zijn die hun ervaringen willen delen...

Dank u!
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Oei, moest eigenlijk bij elektrisch gereedschap staan...
Kan iemand dit verplaatsen / weet iemand hoe ik het topic moet verplaatsen?
 

ThierryV

Actieve deelnemer
14 feb 2014
49
1
Ooike, Belgïe
Ik heb de zeta vorig jaar gekocht. Echt top het systeem et de tenso p14 en ook de divario-p18. Ik had al makita lamellomachine. In het begin gebruikte ik nog veel de makita omdat de tenso p14 toch bijna 0,60euro is per lamello. Maar sinds een paar gebruik ik niets anders meer en reken ik dit mee in mij, offfertes. Je hebt enrome tijdwinst, minder handelingen. Je kan ook eenvoudig alle lamello stukjes in atelier reeds in je platen monteren en ter plaatse de kast in elkaar steken/lijmen. Handig als je alleen werkt. U rug zorgt ook voorde haaksheid van de kast.
 
  • Leuk
Waarderingen: RHK

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.