Natuurrandschaal uit onbekende wrat

PaulRT

Actieve deelnemer
12 jul 2012
316
11
Brugge
EDIT: intussen weet ik dat het een stuk Australian Goldfield Burl is, ook gekend als Red Mallee

Grootste diameter 320mm, hoogte 55mm

Voor
DSCN7884.jpg

DSCN7885.jpg



Na
DSC_8394.jpg

DSC_8396.jpg

DSC_8398.jpg
 
Laatst bewerkt:
P

Pel

Guest
Een juweel van een schaal, prachtig die natuurrand maakt het helemaal af, ook de kleur nuances van een donkere binnenkant naar een lichte buitenkant is mooi.

Groet Pel.
 

PaulRT

Actieve deelnemer
12 jul 2012
316
11
Brugge
Geen iepenhout Wim, twee verschillende (betrouwbare) bronnen hebben mij reeds gemeld dat het Australische Goldfield Burl is, ook gekend als Red Mallee.
 

PaulRT

Actieve deelnemer
12 jul 2012
316
11
Brugge
Voor de kleurtekening en de nuances in het hout ben ik niet verantwoordelijk, voor de vorm wel ;)

Het was even meten, passen, omdraaien, twijfelen...... om het middelpunt te bepalen voor een zo groot mogelijke uitholling zonder spinthout erin. Achteraf gezien valt het best mee, ik ben tevreden.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Een uitmuntende score op alle gebied Paul.
Prachtig kunstwerk die ik ook vaan heel dichtbij gezien heb.
 

PaulRT

Actieve deelnemer
12 jul 2012
316
11
Brugge
Dit werkstuk werd in april reeds opgenomen in de "Lesergalerie" op de website van het Duitse "Drechsler Magazin".

Nu is het ook effectief verschenen in de 10-jarige jubileumuitgave van het tijdschrift zelf. Ik ben een heel klein beetje trots.

Vorige zondag was het ook te zien in Zutphen.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.