Mijn eerste gedraaide pen

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Met de open dag bij de Houtdraaierij afgelopen 2e paasdag heb ik bij katma (Marco) ook een paar penkits gekocht en dit is de eerste pen.
Dit is erg leuk om te doen en goed tussendoor te doen ook. Het leek me wel grappig om te doen maar leuk is een beter woord :)

De pen is gemaakt van robinia afgewerkt met Shellawax en de gebruikte penkit is een slimline in de kleur gun metaal.
IMG_0091.jpg
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Dank voor de reacties.

@katma, ja zo was die volledig uitgedraaid, dit scheef niet fijn en de punt steekt er nu wat verder uit :) het is even uitvogelen hoe het werkt.
 

Broertie

Actieve deelnemer
20 nov 2016
52
0
Holten
Pas op!! Als je eenmaal begint met pennen draaien, ligt de verslaving op de loer! Dan wil je steeds meer modellen en variaties maken! ;)

Met vriendelijke groet,

Broertie
 

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
Je bent er dus al achter hoe het werk. :)
Is per pen altijd even uitproberen hoever je het pen mechanisme er in moet persen. Nooit gelijk te ver er in persen.
Als je nog wel vragen hebt dan mail of bel maar.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Je hebt me aangesproken bij Ronald Kanne dat je er één voor de eerst maal ging maken, maar ik vind hem heel goed voor de eerste maal.
Doe zo verder en je mag bij ons op de stand komen in Zutphen 2017 met uw collectie.
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Dat klopt en dank je wel, in Zutphen ben ik er zeker wel weer (als bezoeker).

De volgende 2 pennen zijn ook al klaar :) moet er alleen nog een fotootje van maken en een lijstje maken welke er besteld moeten gaan worden ;)
Is erg leuk om te doen en dat met alleen een vlakke beitel.
 

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
9
Fraai pennetje. Ik hoop voor je dat minder snel pennen kwijtraakt dan ik. Want dan wordt het een heel dure hobby :p
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.