keukenwerkblad in bamboe

irtamos

Actieve deelnemer
20 okt 2012
56
0
Heeft er iemand ervaring met een keukenwerkblad in bamboe? Wat zijn de voordelen en/of nadelen. Kan je hierop zonder brandgevaar koken met een gasvuur butaan/propaan? Een goed adres of website is ook welkom. Alvast op voorhand bedankt voor jullie medewerking. Alle informatie omtrent bamboe is welkom!
 

KrisG

Actieve deelnemer
3 jan 2017
350
44
Vlaams-Brabant, BE
Wat bedoel je met 'erop koken met gasvuur' ? een hete pot erop zetten zou ik niet doen, maar dat zou ik met geen enkel houten blad doen.
Kris
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
ik begrijp de vraag denk ik niet, maar ik doe een gooi op wat ik denk dat je bedoeld

het gros keukenbladen is hout met een plastic (hpl) laagje
waarom zou bamboo dan niet kunnen

OF

bedoel je dat het hout in aanraking komt met vuur, in dat geval lijkt het me niet zo slim, hout brand namelijk prima

licht je vraag wat meer toe, dan is het duidelijker
 

irtamos

Actieve deelnemer
20 okt 2012
56
0
Ik denk dat keukenbladen in kunststof (hout met een laagje plastic) hpl de warmte misschien sneller, beter en verder verspreiden dan een keukenblad in massief hout en/of geperste bamboe.
 

Frank-Jan

Actieve deelnemer
12 sep 2008
208
12
Belgisch Limburg
Ik denk dat de goedkoopste werkbladen (spaanderplaat met laagje plastic) gevoeliger zijn voor hitte. Ik denk ook dat als een gasvuur gemaakt is om in te bouwen in een keukenblad, het niet zoveel warmte zal afgeven aan dat werkblad.
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Wat van soort fornuis wil je? Bij de meeste varianten zaag je een rechthoekig gat in het blad, waarin je de kookplaat monteert. In die gevallen komt het blad dus niet dicht bij de warmtebron. Pitt cooking, waarbij je losse branders rechtstreeks in je aanrechtblad monteert lijkt me voorbehouden aan minerale en betonnen aanrechtbladen.
 
P

Pel

Guest
Het grootste probleem met keukenbladen is als er een gloeiend hete pan op gezet wordt, dus geen onderzettertje, daar is m.i. geen enkel keukenblad tegen bestand?

Groet Pel.
 

KrisG

Actieve deelnemer
3 jan 2017
350
44
Vlaams-Brabant, BE
Als je dat wil, kom je uit bij een stenen blad. (en daarom heb ik dat en zou ik het voor geen geld meer willen missen :) )
Ik wou een blad in "blauwe steen" maar daar krijg je dan weer onuitwisbare vlekken op.
Kris
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.766
738
Enschede, Twente
RVS. Wordt mooier met de tijd. Makkelijk schoon te houden. Spoelbakken etc. naadloos te integreren. Ik heb Corian, steen, hout, kunststof, granito als aanrechtblad gehad - RVS is in alle opzichten beter dan die. En hete pannen schuif je er zo van het vuur op, zonder gedoe.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.