Radiatorombouw op maat (eigen ontwerp)

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Onze vergeelde radiator in de woonkamer mocht wel een ombouw gebruiken, daarbij wilde ik daarmee meteen de lelijke verwarmingsbuizen in de hoek van de kamer wegwerken, dit wilde ik bereiken door de ombouw tot de muur door te trekken.

Na de nodige tekeningen begonnen met de ombouw van de bovenzijde:






Zoals jullie kunnen zien veel gebruik gemaakt van pocketholes, heerlijk werken met de Kreg K5.

Daarna middels pocketholes onbehandeld eiken geintegreerd (echt f*cking veel werk maar dat spreekt voor zich denk ik):

Gelijk de gelegenheid mijn nieuwe Bessey 60cm te gebruiken 😎👌..



img upload

Even getest of het een beetje paste:

img upload

Daarna de planken van de zijkant bevestigd met normale schroeven:



img upload

En klaar (op de zijkant na, die moet nog afgemaakt worden):



img upload



De ombouw is dus vurenhout wit afgelakt, met eiken onbehandeld geintegreerd, vind dat zelf een erg mooie look! Echter ben ik wel een beetje bang voor scheuren door de droogte van de warmte van de radiator, misschien hang ik nog van die vochtbakjes aan de radiator die ik dan water kan bijgeven door de sleufjes door.

wat vinden jullie ervan?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Ziet er netjes uit! Een radiator is en blijft een lelijk ding, of het nu een oude rakker of een moderne design is.
Of gelakt vurenhout de beste keuze was, valt af te wachten; Ik heb binnendeuren uit gelakt vurenhout, maar deze blijven niet mooi. Na een jaar wordt het hout ruw en knoesten worden terug zichtbaar als donkere plekken.
Luchtvochtigheid verhogen met een bakje op de radiator zal niet veel helpen. Om de luchtvochtigheid effectief omhoog te krijgen in de winter is er behoorlijk veel vocht nodig.
Om een ruimte van 50 m3 met een relatieve vochtigheid van 40% naar 70% te brengen is er al 300 gram water nodig!
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Hmm.. hopen dat het niet gaat scheuren dan.. waarschijnlijk was mdf een betere keuze, maar vind werken met mdf een verschrikking en pocketholes werken er niet mee.
 

La Torre

Actieve deelnemer
3 okt 2014
43
1
Nederland en Spanje
Ik zou het scherm aan de voorzijde dicht gehouden hebben en de kier vlak boven de vloer een stuk hoger. Dat geeft een betere luchtstroom en je kan er dan beter met een stofzuiger onder. Bovendien zie je de radiator dan echt niet meer.

Verder heb ik niks met pocketholes, maar je hebt het geheel wel mooi uitgevoerd.
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Ik wilde hem eerst hoger doen ivm stofzuigen, maar de "poten" van de radiator zijn echt spuuglelijk en zouden dan zichtbaar worden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.