Nieuwe manier om slijpsteen schoon te maken.

D

DervishD

Guest
Ik heb donderdag aan het eind van de dag nog even mijn beitels en schaafbeitel van mijn blokschaafje geslepen omdat ik komende dinsdag weer verder ga met een teakdek dus dan liggen ze mooi klaar. Het slijpen deed ik op mijn Shapton Glass 3000 steen want die steen is perfect om de snede even op te frissen. Na het slijpen wilde ik de steen even schoonmaken maar ik kon mijn nagura steentje nergens vinden, het ding is onvindbaar. De slijptafel staat vlak bij de grote bandschuurmachine en wij hebben zo'n mooi latex rubberblok om de schuurbanden mee schoon te maken. Maar eens even kijken of die wat doet op de steen dacht ik bij mezelf en ja hoor, dat werkt perfect. De steen was binnen no-time weer helemaal schoon. Daarna even snel een beitel geslepen op de Shapton Pro 1000 en ook die wordt binnen een paar seconden weer schoon met schoonmaakblok. Het mooie is dat het blok vrijwel al het slijpsel pakt maar geen materiaal van de steen afneemt. Zo zie je maar weer dat je soms op de raarste manier de beste ontdekkingen doet.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.